2024. november 26. - Virág

A 4-es metró fúrója már az első állomáson

Csütörtökön 11 óra tájban törte át a 4-es metró egyik alagútfúró szerkezete a Tétényi útnál 14 méter mélyen kialakítandó metróállomás betonfalát.
2007. szeptember 13. csütörtök 12:57 - Hírextra

Demszky Gábor a helyszínen rögtönzött tájékoztatójában érdekességként elmondta, hogy nem a Kelenföldi pályaudvartól április elején elsőként indult fúrószerkezet, hanem - 733 méter alagút fúrása után - a két héttel később indult déli alagútépítő szerkezet marótárcsája érte el elsőként a leendő állomást.

Hozzátette, hogy a másik - eddig még csak 550 méternyi alagutat kifúró - szerkezet haladását műszaki gondok nehezítették, ezeket azonban a munkálatokat végző Bamco cég már elhárította.
Demszky Gábor, aki feleségéhez és néhány tucat érdeklődőhöz hasonlóan folyamatosan fotózta az áttörést, beszélt arról is, hogy a fúrószerkezetet két hét alatt húzzák át az állomáson kiépítendő síneken az állomás másik végére, majd megkezdik a Bocskai úti megállóhoz vezető alagút fúrását.
A főpolgármester közölte, hogy a 4-es metró alagútépítése a terveknek megfelelően halad. Mint mondta, ideális talajviszonyok között napi 15-20 méter új alagút is épülhet.

Bármikor adódhatnak azonban olyan váratlan események, amelyek adott esetben lassíthatják a munkálatokat.

Példaként említette a Tétényi úti állomás egyik szellőzőaknájában bekövetkezett földomlást, ami miatt a múlt heti időponthoz képest egy héttel később érkezett csak meg a fúrópajzs az állomásra.

Az MTI kérdésére válaszolva megjegyezte, hogy a módosított metróépítési ütemtervnek megfelelően 2009 májusában érkeznek az alagútfúró pajzsok az első szakasz Keleti pályaudvari végállomásához.
A Tétényi úti metróállomás különlegességeként a főpolgármester arra hívta fel a figyelmet, hogy egy hatalmas üvegkupolán keresztül a napsugarak majd egészen a peronokig lejuthatnak, természetes fényt biztosítva ezzel az állomáson.

Az MTI információi szerint az elmúlt időszakban volt példa arra is, hogy napi 1,5 métert, illetve arra is, hogy 28 métert haladt a fúrópajzs. A másik alagútfúró pajzs jelenleg 20 méteres napi sebességgel dolgozik, s várhatóan szeptember végén éri el a Tétényi úti állomást.

A 4-es metró első szakaszán egyébként a Gellért téri és a Fővám téri állomás között a legkisebb - 410 méter körüli - a távolság, míg a Tétényi és a Bocskai út között ez csaknem 1,5 kilométer.

Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Belföld témában
Ön megbuktatná a Fidesz-kormányt?
Igen
Nem
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását