A törvény a regionális Egészségügyi Tanácsokat hatalmazta fel a finanszírozás átalakítására, ám azok ezt nem végezték el, így került a döntés joga a szakminiszterhez.
Az egyes miniszteri határozatok rögzítik, hogy az adott egészségügyi intézmények fekvő illetve járóbeteg ellátásnak mely feladatai, milyen ágyszám és óraszám mellett kapnak állami finanszírozást.
A keddi közigazgatási perben a Fővárosi Bíróság azért utasította el a kamara keresetét, mert a köztestületnek nem volt perbeli legitimációja, kereshetőségi joga. Azaz nem tudta bizonyítania felperes, hogy közvetlenül érintik jogát vagy jogos érdekét az általa megtámadott miniszteri határozatok.
A bíróság elutasította az orvosi kamara alkotmánybírósági eljárásra irányuló indítványát is.
A kórházi struktúraátalakítás, ágyszámcsökkentés kapcsán nemcsak az orvosi kamara, de számos egészségügyi intézmény is közigazgatási perben támadta meg az egyes miniszteri határozatokat. Azokban a perekben várhatóan már nemcsak az eljárásjogi kérdéseket, de az ügy érdemét is vizsgálni fogja a bíróság.