Külföldi oldalakra magyar!
Egyre népszerűbbek a legnagyobb külföldi internetes szolgáltatások nálunk is. Egy friss felmérés szerint csak júniusban 12 millió óránál többet töltöttek a magyar netezők a Google, a Microsoft és a Yahoo oldalain.
2007. szeptember 22. szombat 17:04 - Hírextra
Egyre több magyar egyre hosszabb ideig lóg a világhálón. Csak júniusban több mint 2,2 millió felhasználó kereste fel legalább egyszer a google.hu és google.com címen elérhető szolgáltatásokat. Ezzel az összes internetezésre használt idő 8 százalékát, vagyis 9 millió órát töltöttek ezeken az oldalakon kereséssel, levelezéssel, térkép-használattal vagy más szolgáltatásokkal- derült ki a Szonda Ipsos és a Gemius Hungary közös felméréséből.
A szintén a Google-hoz tartozó videóletöltő és megosztó, a Youtube oldalain 940 ezer internetező nézett videókat júniusban. Ezzel az elfoglaltsággal összesen 1,4 millió órát töltöttek, míg a Yahoo-t 770 ezren keresték fel. A felmérésben résztvevők 15 százaléka egyébként hetente csak egy-két napon vagy annál is ritkábban nézi a hagyományos televíziót.
A másik jelentős nemzetközi média brand, a Microsoft oldalait (microsoft.com, live.com, msn.com, windowsmedia.com) 1,9 millióan keresték fel Magyarországról júniusban. Összesen 1,4 millió órát, vagyis az összes internetezésre fordított idő megközelítőleg 1százalékát fordították ezekre a szolgáltatásokra.
A nagy nemzetközi oldalak hazai látogatottsági adatairól korábban nem készült ilyen felmérés. A Gemius/Ipsos Audience kutatás eredményeiből kiderül, a világhálóval kapcsolatos hírek leggyakoribb szereplői a magyar internetezők körében is népszerű célpontnak számítanak.
A kutatáshoz új típusú módszert használtak, amely kombinálja a mérőkódokkal támogatott közönségmérést egy online panellel. A rendszerben egy, a látogatott weboldalak címét rögzítő mérőszoftvert telepítenek a felhasználók számítógépére. A még tesztelés alatt álló szoftverpanel esetében 1200, a mérőkódokat alkalmazó mérésnél pedig 42. 000 internetező önkéntesen megadott szociodemográfiai információi segítségével tudják vizsgálni az eredményeket korra, nemre, társadalmi státuszra vagy akár háztartási ellátottságra vonatkozóan lebontani. Ezzel első alkalommal kaphatunk teljeskörű képet a hazai internetezők látogatási szokásairól.
Forrás: FH