Nincs ilyen, hogy ideális televízió, derül ki a kötetet olvasva. Egy ilyen tömegműfaj, nem lehet szolgálhat mindenki megelégedésére, de bárki találhat benne olyat, amit szeret - mondja a könyv főszerkesztője. Az ismert televíziós, Heltai Péter elmondta: a legtöbben szubjektív választ adtak a feltett kérdésre. A markáns véleményt megfogalmazók egy olyan elképzelt tévéről írtak, mely elsősorban értékközvetítő, de ugyanakkor ez azt a további kérdést is felvetette, hogy vajon hányan néznék az ilyen típusú álomtévét?!
Schilling Árpád rendező például, szabadverset írt a tévéről, Rúzsa Magdi gyermekkorának csodadobozáról mesél a kötetben. Zoób Kati divattervező pedig akkor született, amikor a televíziózás elindult.
A kötet főszerkesztője úgy látja, hogy ellentmondásos az általános műsort kínáló magyar televíziózás elmúlt 50 éve. Ugyanakkor néhány év múlva még az is elképzelhető, hogy visszasírjuk a hőskorszakot. A közeljövő, vagyis a digitális televíziózás afelé megy, hogy bekövetkezzen a szakosodás, ez pedig alternatív információs lehetőséget nyújt a nézőnek, írja a kötetben Kotroczó Róbert, az RTL Klub hírigazgatója. Kálmán Olga, az ATV hírigazgatója erre már most is tud egy kézenfekvő megoldást: a távkapcsolót.
Heltai Péter érdeklődésünkre elmondta: a kötet megszületését, minden számottevő magyar televízió támogatta. A könyvvel az volt a cél, hogy a kerek évfordulóra összeállítsanak egy gondolatgyűjteményt arról, hogy néhány közismert személyiség mit is gondol az 50 éves magyar televízióról .
A mi televíziónk című kötet már kapható a könyvesboltokban.