Etienne Engel elmondta, hogy az Abigail Galéria rendezte árverésen az értékes festmények, szobrok sokasága között kapott helyet a magyar származású, 1953-ban Budapesten született művész két fotója is. A Barokk lábak című, 2004-ben Velencében készült fekete-fehér kép kikiáltási ára is eleve rekordot döntött: 440 ezer forinton állapította meg a szakmai zsűri. Innen emelkedett többszöri licitálás eredményeként csaknem 1 millióig, amikor leütötték a kalapácsot. Azt nem tudni, ki a vásárló, mert nem fedte fel kilétét - tette hozzá.
Érdekes, hogy a rekord összegű fotó arról a Santa Maria templomról készült, amely előtt a Campo Della Salute téren már a korábbi években is látott fotózni való témát a művész - hívta fel a figyelmet a menedzser. Egyik ilyen, a Napfürdőzők című képét egy párizsi fotógalériában 1998-ban Ingmar Bergman svéd filmrendezőnek vásárolta meg ajándékként egy közeli barátja. A stílusával a 20-as 30-as évek hangulatvilágát idéző Robert Marcel művészetére sokan felfigyeltek már. Közéjük tartozik a közelmúltban elhunyt világhírű Pavarotti, akit két éve a Cabrisban nyílt Marcel kiállításon ragadott meg egy havannai utcajelenet elkapó, A labdázók című fotó, a képet az operaénekes rögtön meg is vásárolta.
Etienne Engel szerint fotó stabilan tartja rangos helyét a modern képzőművészet palettáján. Hozzájárulnak ehhez olyan gazdag hírességek, mint például Alain Delon, vagy Jean Paul Belmondo, akiknek pazarul berendezett otthonában a méregdrága műkincsek között a falakat különleges fotóművészeti alkotások is díszítik. A kortársak közt a legdrágábban eladott fotó rekordot Andreás Gursky német származású művész tarja, akinek nemrég egy londoni árverésen 1,7 millió fontért vásárolták meg egy képét. A már nem élő, de kortárs művészként tisztelt magyar művészek között a rekordot André Kertész tartja. Az 1931-ben készített Iskolaudvar című alkotásáért egy ez évi budapesti aukción 3 millió forintot adott egy műgyűjtő.