Azért van szükség jobb kommunikációra, mert az embereknek tudniuk kell, milyen, európai, vagy nemzeti szinten születnek a mindennapi életüket befolyásoló döntések. Jelenleg keveset tudnak az állampolgárok az unióról - mondta Panajotisz Karvunisz. Hozzátette: ennek érdekében új audiovizuális és internetstratégia kell.
A főigazgató-helyettes emlékeztetett arra, az uniós alapszerződés francia és holland elutasítása mutatott rá arra, hogy sürgős változtatásra van szükség az EU kommunikációjában. Az Európai Bizottság ekkor határozta el, hogy az állampolgárokkal való kapcsolattartást a stratégiája középpontjába helyezi.
A választópolgárokkal közvetlenül kell felvenni a kapcsolatot, kétoldalú, interaktív kommunikációra van szükség. Ebben a nemzeti kormányoknak is segíteniük kell, nem helyes, hogy sokszor a belföldi problémákat Brüsszelre fogják a politikusok - hangsúlyozta Panajotisz Karvunisz. Szerinte a kommunikáció kulcskérdése, hogy megmutassa az EU és az uniós intézmények fontosságát.
Panajotisz Karvunisz elmondta: a 2008-ra kommunikációra tervezett kilencven millió euró nemzeti szinten soknak tűnik, de európai mércével, az egyes állampolgárokra vetítve nem az. Jövőre egyebek mellett a belső piacra, az energia és klímaváltozás kérdésére és a bevándorlás témakörére építi a kommunikációját a brüsszeli bizottság.
Az Európai Bizottság Kommunikációs Főigazgatóságának adatai szerint az európai intézményekkel mindennapi kapcsolatban mintegy 1.200 újságíró van, összesen pedig 25 ezer zsurnaliszta foglalkozik uniós témákkal a közösségben.