Nem állhat le a vasúti reform! A következő lépésként pedig közszolgáltatási szerződésben rendelnénk meg a szolgáltatást a MÁV Starttól, amelyben világossá kell tenni, hogy az adófizetők pontosan mit kapnak a pénzükért. A további pazarlás helyett pedig a megtakarítások minden egyes forintját vasúti fejlesztésekre fordítjuk" - mondta Kóka János.
A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) a MÁV új menetrend javaslatának kézhezvétele után, az ágazat többi résztvevőjével egyeztetve hangolja össze a közlekedési igényeket is figyelembe vevő vasúti és közúti menetrendeket.
A MÁV idén és jövőre is megkapja a szükséges költségvetési forrást fejlesztési terveinek megvalósításához, és a kormány hatékonyság növekedéséből fakadó megtakarításból egyetlen fillért sem von ki a vasút üzemeltetésből és fejlesztésből.
A GKM három évvel ezelőtt azzal vágott bele a vasúti közlekedés reformjába, hogy a vasút racionális, az utasigényekhez illeszkedő menetrend szerint gyorsabb, pontosabb, tisztább, összességében vonzóbb szolgáltatásokkal álljon az utazók rendelkezésére. Ezeket a célokat kell, hogy szolgálja a 2008-as menetrend is.
A GKM azzal a szándékkal hozta létre a MÁV Start Zrt.-t, hogy a társaság a nagyközönség alapvető utazási igényeit kielégítve, a minőségi szolgáltatást fejlesztve középtávon nullszaldós eredményt érjen el. A vasúti személyszállítás vezetőinek a vállalat stratégiáját ennek a célnak kell alárendelnie.
Éppen ezért a GKM egy kompromisszumoktól mentes, a hatékonyságot szem előtt tartó, a pazarlást felszámoló, utasbarát menetrend javaslatot vár a MÁV Start Zrt.-től. Ez a javaslat lehet az alapja azoknak az ágazati egyeztetéseknek, amelyek révén kialakul nemcsak a MÁV, hanem a személyszállításban résztvevő többi társaság menetrendje is, amelyek együttesen biztosítják a tömegközlekedési szolgáltatásokat az utasok számára.