A TerraMax névre keresztelt jármű prototípusát - amely a Pentagon megrendelésére készült - sikeresen tesztelték. A terepjáró gond nélkül teljesítette első próbaútját: megtette az előre beprogramozott útvonalat, elérte célját, közben megállt az útkereszteződésekben, megadta az elsőbbséget, igaz, egyelőre nem valódi forgalomban, csak a gyártó tesztpályáján. Megfigyelők úgy fogalmaztak: a kocsi olyan pontosan kerülte ki az útjába kerülő akadályokat és más, emberek által vezetett járműveket, mintha egy valódi sofőr ült volna a volán mögött.
Az amerikai védelmi minisztérium elképzelése szerint a jól megtermett terepjáróra hasonlító 12 tonnás TerraMax lehetne a jövőben a hadsereg szárazföldi csapatszállító járműve.
Joaquin Salas, az Oshkosh szóvivője rámutatott: a sofőrök kiiktatása révén csökkenteni lehetne a csapatok mozgatásához szükséges emberek számát, és az ellenséges területeken, például Irakban kevesebb katona életét kellene kockáztatni. A korábban a haditengerészetnél szolgált Salas "csodálatos technológiának" nevezte a fejlesztést: a TerraMax lézeres érzékelők, a legkorszerűbb kamerarendszer és globális helyzetmeghatározó segítségével tájékozódik.
A washingtoni kongresszus 2001-ben határozott arról, hogy a szárazföldi haderő minden harmadik harcjárművének 2015-re vezető nélkül kell mozognia. A tervek szerint így több katona tud majd például térképolvasással vagy terepfelderítéssel foglalkozni. Távlatilag teljesen üres járművek mozgatása, áttelepítése is lehetővé válthat.
A Pentagon tudományos fejlesztési szárnya, a DARPA egy sor céget bízott meg a megfelelő jármű kikísérletezésével. Az Oshkoch egyike annak a 35 cégnek, amelyik vállalta az önnavigáló kocsik megtervezését és a prototípus legyártását. A korábbi tesztek állítólag lehangoló eredménnyel végződtek.
Sebastian Thrun, a Stanford Egyetem számítógép-tudományi professzora - aki szintén ezen a projekten dolgozik - úgy látja: nem csak a Pentagon tenderének a megnyeréséről van szó, hanem általában a közúti közlekedés biztonságosabbá tételéről is.
Elemzők szerint még éveknek kell eltelni, mire szóba jöhet önnavigáló járművek hadrendbe állítása.