Ahol jó dolgozni
A Holmes Report, Amerika egyik legrangosabb kommunikációs folyóirata idén a legjobb európai munkahelynek minősítette a Porter Novelli Europe-t, ez a cég az, ahol a szakemberek Európa-szerte legszívesebben dolgoznának.
2007. október 12. péntek 11:11 - Pálfi Rita
Lát esélyt arra, hogy ezt a közeljövőben módosítsák, kijavítsák?
Annyi gond van szerintem most a parlamentben. Újra kéne az egészet írni. A korrupciót akarták a lobbizásból kikapcsolni, ez pont nem sikerült. Felesleges ezt hordozgatni tovább, mert ezer sebből vérzik.
A cég több esetben kapott PR Oscar díjat, de például egy időben ön is tagja volt a zsűrinek, mi történik ilyenkor?
Ennek a zsűrinek 50 tagja van, tehát szinte kizárt, hogy a zsűriben ne jelenjen meg mondjuk egy lengyel pályázat, amikor van egy lengyel zsűritag. És nagyon gyakori, hogy miután a Ketchumtől vagy a Burson-Marstellertől vagy Hill & Knowltontól érkezik pályázat és a zsűriben is van valaki tőlük. Ilyenkor egész egyszerűen annyi szokott lenni, hogy arra a tanácskozásra kizárják az embert a zsűriből. Ilyenkor felállunk és kimegyünk.
Személyesebb kérdés, ön több közéleti személyiségnek is volt tanácsadója média megjelenéssel kapcsolatban? Esetleg egy példát nem mondana? Ezt nem szokás, ezek bizalmi kapcsolatok. Azt mondhatom, hogy a legkülönbözőbb legális politikai vonalhoz tartozó személyiségeknek, ez nem a céghez kötődik, hanem személyes barátság kapcsolat alapján. Meg médiasztároknak is.
Ha politikust nem is, de mondjuk a médiából valakit?
Ez olyan, hogyha valaki elmegy a nőgyógyászhoz, akkor nem örül neki, ha a nőgyógyász másnap elmeséli, hogy neki nőgyógyászati problémái voltak. Ugyanígy, ha egy médiasztárnak kommunikáció problémája van, hadd ne én mondjam el, hogy mi volt.
Úgy látja, hogy akkor fordulnak kommunikációs szakértőhöz az emberek, amikor valami konkrét problémájuk van? Nincs egy általánosabb igény? Nem, valami problémájuk mindig van. Például, ha szóvivő lesz az ember, de eddig újságíró volt és hangban-képben nehezen kommunikál. De ez ugyanígy vonatkozik egy televíziós sztárra, akinek mondjuk, problémái vannak a televízióval, és az újságírókkal kéne megértetni a saját álláspontját a nyomtatott sajtóban, amihez nem igazán ért, mert televíziós.
Ön volt a Família Kft. és az Angyalbőrben sorozatok forgatókönyvírója. Mennyire nézi a mai magyar sorozatokat? Bele szoktam nézni. Épp a napokban olvastam az egyik kereskedelmi televízió vezetőjének a nyilatkozatát, aki el is büszkélkedett azzal, hogy tulajdonképpen a tévéműsorok azért születnek, hogy a két reklám között ott tartsák a nézőt. És ezeknek olyan is a minősége.
Akkor a műsorközti reklámok a felelősek?
Nem. Alapvetően azt gondolom, hogyha nagyon messzire megyünk, nagyon rossz volt az a rendelkezés, - egyrészt a médiatörvény, másrészt a hullámhosszoknak a koncesszióba adása, -amelyik nem tett szigorú előírásokat. És még azokat is megszegték. Hiszen Franciaországban például a kereskedelmi tévéknek minden nap este, főműsorban legalább egy francia gyártású televízió játékot kötelességük adni. Abban a pillanatban, amikor ez elő van írva, akkor nem lehet kibújni alóla. Magyarországon, ez bármilyen furcsa, a Barátok Közt, meg a Jóban Rosszban közszolgálati kötelezettségnek számít. A kereskedelmi televíziók ezzel letudják a közszolgálati előírásukat.