A bizottság úgy ítélte meg, hogy a "szóban forgó üzenet nem felel meg a reklám önszabályozásra vonatkozó törvény 1. és 10. cikkének, és követeli annak beszüntetését" - közölte a testület pénteken.
Az 1. cikk szerint "a reklámnak becsületesnek, az igazságnak megfelelőnek és korrektnek kell lennie.
El kell kerülni mindent, ami lejárathatja a törvényt". A 10. cikk pedig az írja elő, hogy "reklám nem sértheti meg az állampolgárok erkölcsi, civil és vallási meggyőződését. Minden formájában és kifejezésében tiszteletben kell tartania az emberi méltóságot".
A Benetton divatháznak készített, társadalmi problémákat boncolgató képeivel ismertté vált Toscani szeptember végén - a milánói divathétre időzítve - kezdett "sokkterápiát" a járványszerűen terjedő soványságmánia ellen. A Nolita márka népszerűsítését hivatott kampány keretében a nagyvárosokban óriásplakátok, a lapokban pedig egész oldalas hirdetések jelentek meg egy anyaszült meztelen anorexiás, mindössze 31 kilós nő fotójával. Volt lap, amely a sokkoló hatás miatt nem is vállalta a kép közlését, pedig a kampányt az egészségügyi minisztérium is támogatja. A csont és bőr asszony mellett a márkajelzés és egy felirat látható: No Anorexia (Nem az anorexiára).