A kutatás célja az volt, hogy megvizsgálják a különböző reklámok hatékonyságát a közterületeken, a közlekedési eszközökön, a munkahelyeken.
Steigervald Krisztián, a GfK kvalitatív kutatási csoportjának vezetője elmondta: vizsgálatában 6 ember napját kísérték végig egy speciális szemkamerával, amely nem csak azt rögzítette, hogy a vizsgált személy merre nézett a nap folyamán, hanem a pupilla útjának követésével megmutatta, hogy mely tárgyakra fókuszált hosszabb ideig.
A GfK szakemberei szerint egyes közterületi reklámok kiemelkedően hatékonynak bizonyultak, mások viszont az elvárthoz képest alul teljesítettek. A laikus fogyasztók és vásárlók a közterületi reklámok töredékét nézték csak meg, amit viszont észrevettek, azt alaposan megfigyelték.
Steigervald elmondta: az eladáshelyi reklámokat szinte mindig kerüli az emberek szeme, ha viszont a vásárlót sikerül megállítani, megnézi az elé kirakott reklámüzenetet.
A 24 órában követett 6 emberen kívül a GfK 25 másik személyre szerelte fel a szemkamerát rövidebb időre különböző szituációkban, például autóvezetés, vásárlás vagy séta közben.
A kutatás részletes eredményeit a Direkt Marketing Szövetség III. konferenciáján hozzák nyilvánosságra november 8-án.