Hivatalos fotók a vadonatúj Citroen C5-ösről!
Sokan vártak rá és most végre megérkezett: bemutatták Párizsban az új Citroen C5-ös limuzint és kombit, ami a képek alapján elődjénél összhasonlíthatatlanul vonzóbb autó lett. A szoborszerűen szép karosszériába franciásan különleges megoldásokat csomagolt
2007. október 19. péntek 10:02 - Hírextra
Egy ideje megállapíthatjuk, hogy nagyon jó irányba halad a Citroen. Szürke formatervű, jórészt hagyományos műszaki megoldásokat alkalmazó márkából ugyanis szép lassan kezd visszatérni gyökereihez, és újra izgalmas külsejű, különlegességekkel teletűzdelt járművek gördülnek le a gyár szerelőszalagjairól. Ezen az úton halad tovább a C4 és a C4 Picasso után a vadonatúj középkategóriás modell, a C5-ös is, mely nevén kívűl nem sok mindenben emlékeztet elődjére.
A legnagyobb változás, hogy az újdonságnak végre újra van stílusa, ami nem meglepő, hiszen szinte egy az egyben a szeptemberben Frankfurtban bemutatott látványos C5 Airscape tanulmány vonalait örökölte. A kocsi dinamikus, tele finom részletekkel, mint például a visszapillantók, a kecses C-oszlop vagy a gyönyörű felnik, miközben azonnal felismerhetően Citroen; a kombi pedig egyészen biztosan a kategória legszebbjei közé tartozik majd. A belső tér szintén igen ízlésesre sikerült, egyedi és szép vonalú a középkonzol, a kormány közepe pedig az új Citroenekhez hasonlóan fix, és természetesen vagy kéttucatnyi gombot találhatunk rajta.
A lemezek alatt már kevesebb újdonságot fedezhetünk fel, az autó ugyanis a Peugeot 407-es alapjaira épül, és a motorokat is ismerhetjük már korábbról. Mostantól nem minden C5-öshöz jár majd hidropneumatikus rugózás, például az 1,8 literes 127 lóerős, 170 Nm-es maximális nyomatékkal bíró benzines alapmodellhez biztosan nem. Ennél valamivel jobb dinamizmust nyújt a 143 lóerőt és 200 Nm-t teljesítő kétezres motor, a 215 lovas 3 literes V6-os pedig várhatóan egész kellemesen mozgatja majd a középkategóriás modellt. Persze a C5-ösök többségét úgyis dízelekkel veszik majd: az alap az 1,6-os 110 lóerős, ezt követi a 138 lóerős és 320 Nm nyomatékra képes kétliteres, és a duplaturbós 2,2-es (173 lóerő és 370 Nm), a csúcs öngyulladós pedig a Ford-PSA közös fejlesztésű 208 lóerős 2,7 literes V6-os HDi-je.
Az új C5-ösre már nem kell sokat várniuk azoknak, akik a D-szegmens különcét szeretnék garázsukban tudni: az árusítás jövő év elején indul Európában.
Forrás: A5.hu