Garamvölgyi a közlekedési törvényről
Garamhegyi Ábel államtitkár a közlekedési törvények legfontosabb módosításának a szabálysértésekkel kapcsolatos, alapvetően közlekedésbiztonsági célokat szolgáló változást nevezte expozéjában, kedden a parlamentben.
2007. november 6. kedd 07:14 - Hírextra
A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium államtitkára hangsúlyozta: a jogalkotó feladata nemcsak az, hogy kövesse a mindennapi élet változásait, hanem az is, hogy elébe menjen a várható következményeknek, és megakadályozzon olyan súlyos emberi tragédiákat, amelyek a szabályozás szigorításával megelőzhetők.
Garamhegyi Ábel kiemelte: a közlekedési morál javításáért kiált a halálos balesetek nagy száma, ezért hirdette meg a miniszterelnök a szabályszegéseknél a nulla toleranciát.
Tarthatatlan, hogy a szabálytalankodókat nem tudják hatékonyan szankcionálni, a büntetéseknek nem lehet érvényt szerezni - hangzott el az expozéban. Az államtitkár ezzel indokolta, hogy bevezetnék a gépjármű üzembentartójára vonatkozó közigazgatási bírság bevezetését. A törvénymódosítás tételesen felsorolja azokat a minősített eseteket, amelyek megsértése esetén az üzembentartó felelőssége is felmerül.
Az államtitkár kitért arra, hogy a kormány rendeletben szabályozza majd a bírság alapjául szolgáló szabályszegések körét, és a bírság összegét. Garamhegyi Ábel a javaslat ismertetése során jelezte, hogy a törvénymódosítás megteremti a segédmotoros kerékpárok hatósági nyilvántartásba vételének és azonosításának lehetőségét, mert most nehézkes az ellenőrzésük, körülményes a biztosítási szerződéskötésük és a kártérítési igény érvényesítése.
Mint elhangzott, az elektronikus díjfizetési rendszer miatt is szükség van törvénymódosításra, mert különbséget kell tenni az időarányos és a távolsággal arányos útdíj között. Garamhegyi Ábel felhívta a figyelmet arra, hogy jövő január 1-től a 3500 kilogrammnál nehezebb járművek már a megtett úthossz alapján fizetnek majd.
Forrás: mti