Ezt annak nyomán jelentette ki, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) illetékes testülete elutasította a McLaren fellebbezését, így véglegessé vált, hogy a finn a 2007-es év világbajnoka.
Az idei vb utolsó versenyét, az interlagosi futamot Ra:ikkönen nyerte, aki ezzel a diadallal pályafutása során először világbajnok lett, egy ponttal megelőzve Hamiltont.
A viadal után ugyanakkor az FIA előbb vizsgálatot indított annak gyanújával, hogy a Williams és a BMW-Sauber autóiba nem a szabályoknak megfelelő hőmérsékletű, a megengedettnél hidegebb üzemanyagot töltöttek, aztán - mivel a mérési adatokat nem találta megbízhatónak - úgy döntött, nem szankcionálja a két csapatot.
A McLaren-Mercedes azonban fellebbezést nyújtott be, ugyanis a két érintett csapat eredményei akár a vb-címet is befolyásolhatták volna. A német Nico Rosberg (Williams) negyedik, a lengyel Robert Kubica (BMW-Sauber) ötödik, a német Nick Heidfeld (BMW-Sauber) pedig hatodik volt a futamon, mögöttük ért célba Hamilton, aki ha előrébb kerül, világbajnok lett volna.
"A felek meghallgatását, illetve a rendelkezésre álló dokumentumok, bizonyítékok átvizsgálását követően a testület úgy határozott, hogy a McLaren-Mercedes fellebbezése nem elfogadható" - áll az FIA fellebbviteli bizottságának pénteki döntését ismertető közleményben.
"Amint azt mindig is mondtam, Kimi megérdemelte a győzelmet. Sem én, sem senki a McLarennél nem szándékozta elvenni tőle a bajnoki címet. A fellebbezésnek nem ez volt a célja. Már alig várom, hogy elkezdődjön a 2008-as idény" - fogalmazott Hamilton.
A McLaren-Mercedes szintén jelezte, hogy csak "a helyzet tisztázása" volt a célja a fellebbezéssel.
"Még nem kaptuk kézhez a részletes indoklást, reméljük, abban benne lesznek a válaszok a felvetéseinkre, és bízunk benne, az FIA megtalálja a módot arra, hogy hasonló anomáliák ne forduljanak még egyszer elő" - közölte Martin Whitmarsh, a McLaren igazgatója.
Az AP ugyanakkor idézte Ian Millt, a McLaren ügyvédjét, aki még a döntéshozatal előtt azt mondta, a hidegebb üzemanyag teljesítménynövekedést eredményezett, így az alapelv világos: ha volt teljesítménynövekedés, akkor szabálytalanság is történt, ez pedig kizárást von maga után.
A Ferrari viszont egyértelműen elégedetten vette tudomásul a pénteki döntést.
"A határozat lezárja ezt az idényt, amely a pályán és azon kívül is meglehetősen zaklatott volt" - fogalmaz közleményében Jean Todt csapatfőnök, aki január 1-jétől a gyár irányításában kap szerepet. A csapatvezető üdvözölte a döntés, amely elutasított "egy, a pályán elért eredmény megváltoztatására irányuló végső és kétségbeesett kísérletet".