Mint a program ismertetőjében Kiss Erzsi önmagáról írja, első művészi indíttatásai a színházhoz, nevezetesen az 1984-ben Kamondy Ágnes és Jeles András által megalakított Monteverdi Birkózókörhöz kötődnek.
"Monteverdi-zenére birkózni. Gyönyörűség!" - olvasható a bemutatkozásban.
Jeles András rendező utána meghívta őt Kaposvárra (Valahol Oroszországban), később a Szerbusz Tolsztoj és a Kleist meghalt című előadásokhoz.
A kaposvári munka alatt kezdte gyűjteni énekötleteit, dalait, amelyeket 1995-ben megmutatott Hajnóczy Csabának. Tetszett neki, és megalakult az "Egy Kiss Erzsi Zene" (EKEZ) nevű formáció.
Az együttes mellett párhuzamosan készített filmzenéket, egyebek közt rajzfilmhez is.
2002 nyarától lehetősége nyílt Lukáts Andor és Jordán Tamás osztályát "ütköztetni" saját világával, amiből több előadás is született. A Színművészeti Egyetemen 2004 novemberétől játszották - és nagy sikerrel mutatták be a Stuttgarti Színházi Fesztiválon is - Euripidész Hippolütoszát Lukáts Andor rendezésében.
Az Eric Sumo Band szintén meghívta őt állandó vendég-előadóművésznek.
A 2005-2006-os évad a negyedik EKEZ-lemez előkészítése mellett több színházi felkérést is hozott, így például a Káva Színház Gilgames történetét dolgozta fel.
"A zenekészítésben segítségemre voltak régi zenészbarátaim, Dudás Zsombor és Pápai István is. Elmondhatom, hogy ez, és az ebben az időszakban alakult K. E. Panchan ütős- és énekegyüttes volt az én következő nagy szerencsém! Istivel, Zsombival és énekes, színész barátnőimmel (Dombi Kati, Kovács Linda, Szantner Anna) közösen alakítottuk meg ezt a sajátságos formációt. Az együttes ritkán koncertezik, de ezek az alkalmak - nyugodtan fogalmazhatunk így - közös ünnepek a közönséggel" - írta önmagáról a művésznő kedvcsinálóként a brüsszeli bemutatkozáshoz.