A tiltakozást - amelyet pedagógusok, neves akadémikusok, egyetemi oktatók, ipari és kutatóintézeti szakemberek, szülők, valamint egyetemi hallgatók írtak alá - kedden küldték el az oktatási tárcának.
Az MTI-hez eljuttatott petíció szerint ésszerűtlen, ellentmondásos és társadalmilag is rendkívül káros lenne a közoktatásban a kémia tantárgy kerettantervi óraszámait az oktatási tárca rendelettervezetében feltüntetett alacsony szinten megszabni.
Az aláírók szerint az előterjesztésben szereplő általános iskolai és gimnáziumi kémia óraszámok nem elegendőek sem a korábban megfogalmazott társadalompolitikai célok megvalósítására, sem a kerettanterv által kitűzött célok elérésére és a kijelölt tananyag elsajátítására.
A petícióban felidézik, hogy az utóbbi időkben Magyarországon (csakúgy mint Európa számos más országában) teret nyert a közvélekedésben az a gondolat, hogy az ország versenyképességének növelése érdekében égető szükség lenne több természettudományos képzettségű (és műveltségű) szakemberre. Ez a szakemberhiány a jelenleg még munkaképes korú idősebb generációk nyugdíjba vonulásával egyre nő, s ezzel párhuzamosan a gazdasági fejlődés gátjává válik.
Nincs az a módszertani megújulás és sokmilliárdos információs és kommunikációs technológiai fejlesztés, ami ezt a súlyos időhiányt képes lenne ellensúlyozni - olvasható a dokumentumban.
Álláspontjuk szerint a tanároknak választaniuk kell majd: vagy megpróbálnak értelmes tevékenységek kijelölésével aktív szerepet biztosítani diákjaiknak a kémia órákon és vállalják, hogy ennek fejében a normál tanórai keretek között képtelenek lesznek felkészíteni csoportjaikat a kémia érettségi vizsgára, vagy a kémia érettségi követelményeiből kiindulva biztosítják, hogy kémia órákon az érettségi vizsgakövetelmények minden témakörét érintsék.
Az aláírásgyűjtést tovább folytatódik - közölte Szalay Péter.