A felmérés készítői 6-16 éves korú fiatalokat és szüleiket kérdezték meg arról, hogy milyen a viszonyuk a régi idők ma is kapható kedvenceiről, például a Gazdálkodj okosan! társasjátékról, a Traubi szódáról, a tibi csokiról, vagy a Macskafogó című rajzfilmről.
A kutatásból kiderül, hogy szinte minden szülő (98 százalék) szívesen vesz klasszikus terméket gyermekének. A válaszadók 32 százaléka azért választja a régi márkát, mert a bevált minőséget keresi. Minden ötödik válaszadó pedig azzal érvelt, hogy általában előnyben részesíti a magyar terméket.
A szülők viselkedése kulcsfontosságú - emeli ki a tanulmány, hiszen a gyermekek általuk ismerik meg a régi termékeket. A szülői reklám hatékonyságát bizonyítja a diafilmek újbóli népszerűsége. Ez a szórakozási forma 2000 óta ismét felívelőben van, és bár a megkérdezettek csupán hat százaléka vetít otthon, a DVD és internet mellett ez jó eredménynek számít.
Érdekes, hogy a világhírű bűvös kocka ismertsége volt a legalacsonyabb a fiatalok körében, 68 százalékuk hallott róla. Míg a Macskafogó című filmről a megkérdezett gyerekek 73 százaléka hallott már, 44 százalékuk elsősorban a szülőktől. Az egerek harcát bemutató klasszikust ismertségben megelőzi a Vuk és a Mézga család.
A fiatalok értékrendszerében előkelő helyen állnak a hagyományos magyar édességek, bár többségük néhány nemzetközi márkát is szívesen honosított.
A kutatás kimutatta, érdemes régi magyar társasjátékokat venni, ugyanis tíz gyerekből nyolc szívesen próbálja ki azokat, már csak azért is, mert így nagyobb eséllyel játszhat szüleivel.