Így most ki tudja, lehet-e hivatalosan is Viktória királynőnek hívni a Cunard Line társaság gyönyörű új cirkálóját, mivel a keresztanyát végül egy vállalkozó szellemű úr helyettesítette: kihajolt a hajóorrból, és egy másik üveget a nyakánál fogva hozzácsapott a testhez. Így aztán megnyugodhatott a szentelőn részt vevő mintegy kétezer meghívott a southamptoni kikötőben, a korábbi meghökkenést és csalódottságot felváltotta a mosoly és a tűzijáték fénye.
A rosszmájúak azonban továbbra is állítják: a kis baleset bizony rossz előjel. Ki tudja, nincs-e összefüggésben azzal, hogy most először szegték meg az 1934 óta folyamatosan érvényben lévő szabályt, amely szerint óceánjárót csak a királynő jelenlétében lehet vízre bocsátani.
Ennek ellenére Camilla és kíséretében a férje, Károly herceg felszálltak a hajóra, és elindultak a tíznapos "avatóútra", amelyen még további kétezer szerencsés vesz részt.
A Viktória királynőt 450 millió eurós beruházással az olasz Fincantieri di Venezia hajógyár építette. A 294 méter hosszú, 32 méter széles luxushajón ezerfős személyzet szolgálja ki az utasokat, akik számos bárt és éttermet, kétszintes könyvtárat és udvari színházat is felkereshetnek tengeri útjuk során.