Az esetlegesen perdöntő ujjlenyomatokat a mester és követői hagyhatták a műveken, amikor ujjbegyükkel egyengették rajtuk a festéket. A nyomozás (mű)tárgyát képezte eddig a Szent Katalin mártíromsága című kép, amelyet Leonardo szülőhelyén, a toszkánai Vinciben őriznek és amelyet eddig egyik tanítványának, Giampietrinónak tulajdonítottak. Következik a Jézust szoptató Madonna és Kis Szent János. Ennél az alkotásnál franciák és olaszok közötti vitát kell ujjlenyomat alapján eldönteni, mivel a bolhapiacon vásárolt képen a franciák szerint Leonardo is dolgozott, míg az olaszok meggyőződése, hogy csak követői festették.
A Racis munkáját a chieti egyetem múzeumának laboratóriumában végzi és segítségére van az abruzzói egyetem antropológiai intézete, valamint a Leonardo múzeum.
A felderített ujjlenyomatokból adatbank készül - írta a Corriere della Sera című olasz napilap.