A közös felelősséggel Csepelért címet viselő közleményben, melyet Borka-Szász Tamás, az MSZP és Németh Szilárd, a Fidesz-KDNP frakcióvezetője írt alá, egyebek mellett az áll: a helyi buszközlekedés szempontjából a járatritkítást és megszüntetést nem tartanák elfogadhatónak.
Mint írták, a reggeli és délutáni órákban már így is túl gyakran fordul elő zsúfoltság.
Arra hívták fel a figyelmet, hogy a két frakció minden olyan kezdeményezést örömmel támogatna, amely a BKV fejlesztésével a csepeli közösségi utazás körülményeit, lehetőségeit javítaná.
"Meggyőződésünk, hogy a kötött pályás közlekedés fejlesztése jelenti a jövő leggyorsabb és legkényelmesebb utazási lehetőségét, ezért a BKV elképzeléseinek ezt a pontját messzemenően támogatjuk" - hangoztatták.
Nyilvánvalónak mondták ugyanakkor, hogy villamossal vagy HÉV-vel nem lehet olyan helyeken kiváltani a buszközlekedést, ahol nincsenek kötött pályás tömegközlekedési eszközök. Ezért a csepeli buszjáratok ritkítását, megszüntetését abszurdnak tartanák - szögezték le.
A HÉV gyors villamosjárattá alakítását a kerület mindkét nagy frakciója elfogadja, amennyiben ez a HÉV jelenlegi vonalának déli meghosszabbításával járna Csepelen belül és az agglomerációs települések irányába - írta a két politikus.
Közölték, megfontolandónak tartják továbbá egy kisebb kapacitású körforgalmú járat beállítását, amely végigjárná Csepel területét, a lakótelepeket és a távolabbi területeket is.
A politikusok arra is rámutattak, hogy rövid távon - a P+R parkolók kiépítésével - érdemes a csepeli tömegközlekedést támogatnia a BKV-nak.