A szervokormánnyal, automata sebességváltóval és hidraulikus fékkel felszerelt típus akkoriban még csodaszámba ment. 49 évig szolgált, 2005 végén aztán a londoniak legnagyobb bánatára kivonták a forgalomból, mert túl sokba került, veszélyes volt és nem lehetett rá felszállni kerekesszékkel. Az Útmester (nagyjából ezt jelenti az angol Routemaster kifejezés) a londoni tömegközlekedés másik élő kövületét, a kalauzt is magával vitte a sírba.
A Capoco Design, a világ egyik legnagyobb busztervező vállalata most új tervvel állt elő. A Son of Routemaster (Az Útmester fia) elnevezésű busztanulmány akadálymentes és klímabarát leszármazott. A padlója alacsony, elől pedig dupla ajtó és lehajtható rámpa szolgálja a mozgássérülteket. A nyitott hátsó peron és az emeletre vezető csigalépcső megmaradna, a dízelmotor helyére viszont hidrogénnel működő áramgenerátor kerülne. Ez táplálja a busz aljára szerelt akkumulátorokat, amelyek a kerekek mellé illesztett elektromotorokat látják el árammal.
A busz alumíniumkarosszériája három tonnával lenne könnyebb az ős hatalmas acélfelépítményénél. Néggyel több ülés lenne benne és harmincan férnének el állva, kétszer annyian, mint az idén 51 éves típusnál, amelyből egyébként húsz darab még mindig közlekedik két belvárosi turistaútvonalon.
A Capoco szerint a tervből három éven belül menetrend szerint közlekedő járat lehet. Az új típus ugyan egy átlagos modern busznál 30 százalékkal, jó 150 ezer fonttal (53 millió forint) többe kerülne, de ahogy felfutna a termelés, úgy csökkenne az ár, a kalauzt pedig kamera és jegyautomata helyettesíthetné.
A munkáspárti Ken Livingstone kihívójának, Boris Johnsonnak tetszik is az ötlet. "Csodálatos utódja lehetne a Routemasternek. A zárt buszok után végre visszaszerezhetnénk az utca szabadságát, újra akkor szállhatnánk fel és le, amikor csak akarunk" - nyilatkozott a konzervatív politikus a The Times című napilap honlapján megjelent beszámoló szerint.