"Kína ezzel Japán, Franciaország és Németország után bekerült a szupergyors vonatokat gyártó országok elit klubjába" - mondta a Vasútügyi Minisztérium szóvivője.
A legutóbbi CRH (China Railway High-speed, Kínai Szupergyors) modell "csak" 250 kilométerrel megy. Áprilisban állították menetrendbe a Peking-Harbin, Peking-Sanghaj és a Peking-Kanton vonalon.
Az új vonat áramvonalasabb, gyorsabb és kényelmesebb. A kocsitest alumíniumötvözetből készül. A legvékonyabb részen mindössze 1,5 milliméter vastag felépítmény súlya alig hét tonna. "Ez a legkönnyebb kocsitest a világon" - mondta a China Southern Locomotive and Rolling Stock Industry Group Corporation igazgatóhelyettese.
A nyolcrészes villamos motorvonat teljesítménye kocsinként 12,7 kilowatt, lényegesen alacsonyabb az ilyen járműveknél szokásos 15 kilowattnál, gyorsaságban mégis felveszi velük a versenyt.
Az első osztályú kabinokban LCD-képernyős tévé, az étkezőkocsiban pedig külön bár is van. A vonatot speciális lengéscsillapítókkal szerelték fel, "hogy az utasok ne érezzék a hajtóerőt és a kocsik lengését, amikor nagy sebességgel halad a vonat" - mondta az igazgató-helyettes.
A szupervonatot gyártó Sifang Locomotive, a China Southern Locomotive leányvállalata a tervek szerint márciusban 10 szerelvényt szállít le a vasútügyi minisztériumnak.
A szerelvényen nagyjából 600 utas fér el és augusztusban, még a pekingi olimpia kezdete előtt üzembe állítják a Peking-Tiencsin vonalon. A két város közti 115 kilométeres távolságot a korábbi 80 perc helyett fél óra alatt lehet majd megtenni az új CRH-val.