A bemutató a Neptun Brigád produkciója, az Új Színház Kőfal-pálya pályázatának egyik nyertes előadása, amelyet Baksa Imre rendezésében láthat a közönség.
"A Grönholm-módszer ötletének alapja megtörtént esemény. Néhány éve egy madridi kukában megtalálták egy szupermarket-lánc személyzeti osztályán dolgozó alkalmazott feljegyzéseit azokról a nőkről, akik pénztárosi állásra jelentkeztek" - összegezte a szerző.
Mint hozzátette, a feljegyzésekben hemzsegtek a durva jellemzések, például "kövér, bögyös", "dagadt, külföldi", "sötétbőrű, azt sem tudja, hogyan kell kezet fogni", "sípoló hangú, tiszta idióta".
"Elképzeltem ezeket a szerencsétlen nőket, ahogy igyekeznek jó benyomást kelteni a cég előtt, és próbálnak a vélt elvárásoknak megfelelően viselkedni, készen akár kisebb megaláztatásokra is, csak hogy megszerezzék a munkát, amire szükségük van" - írta a darabról Jordi Galcerán.
A Grönholm-módszer című előadásban négy pályázó - három férfi és egy nő - felvételi beszélgetésre érkezik egy multinacionális vállalathoz, ahol kereskedelmi igazgatót keresnek. A jelentkezőknek a hagyományos interjú helyett meglehetősen szokatlan feladatokat kell megoldaniuk, amelyek egyre feszültebb helyzeteket teremtenek.
Vajon mi mindenről hajlandóak lemondani, hogy megszerezzék az állást? Milyen erőfeszítéseket tesznek, meddig képesek elmenni ebben a harcban? Vannak-e tabuk, morális határok? S vajon mindenki az-e, akinek mutatja magát? - ezeket a kérdéseket feszegeti az előadás, amelyben Huszár Zsolt, Botos Éva, Ficzere Béla és Vass György lép fel.
A Grönholm-módszert 2003-ban mutatta be a barcelonai Teatre Nacional de Catalunya, ahol a darab több évadon keresztül műsoron maradt. Azóta számos nyelvre lefordították, Spanyolországon kívül több országban vitték színre.
Jordi Galcerán 1964-ben született Barcelonában; az egyetemet is itt végezte el, katalán nyelv és irodalom szakon. Már a 80-as évek elején részt vett különböző amatőr, illetve alternatív színházak munkájában, drámaírói indulása is erre az időszakra tehető.
A Grönholm-módszer mellett főbb színpadi művei közé tartozik a Szörf (1994), a Dakota (1995), az Összefűzött szavak (1995), a Menekülés (1996) és a Karnevál (2005).