Tavalyelőtthöz képest a halálos közúti balesetek száma hat százalékkal esett vissza, a legrosszabb évhez, 1972-höz viszonyítva pedig több mint négyszeres a csökkenés - akkor ugyanis 2984-en haltak meg az alpesi ország útjain. A jelentős apadás annak ellenére következett be, hogy közben megkétszereződött a gépkocsik száma.
A szerdai újságokban közzétett adatok ugyanakkor nem jelentik azt, hogy általában is javultak volna a baleseti statisztikák, vagyis hogy az osztrák utak ma már kevésbé veszélyesek, mint korábban. Ugyanis a sérüléssel, de nem halállal végződött balesetek száma növekedett, méghozzá 4,9 százalékkal.
A legtöbb halálos áldozat - szám szerint 370 - személygépkocsikban ülők közül került ki. A második legnagyobb csoportot a gyalogosok alkották (105), utánuk következtek a motorkerékpárosok, akik közül 97-en szenvedtek végzetes balesetet Ausztriában. Az áldozatok között 37 kerékpáros is volt. Harmincegyen vasúti átjáróban haltak meg, zömében sorompó nélküli kereszteződésekben. Húsz gyalogost zebrán gázoltak halálra.
A közúti tragédiákat kiváltó elsődleges ok a nem megfelelően választott sebesség: a balesetek 35,8 százalékát lehetett a körülményekhez igazodó gyorshajtásra visszavezetni. Tizennégy százalék az elsőbbségadás elmulasztásából származott. A halállal végződő balesetek 7,3 százalékánál volt okolható a szeszfogyasztás: az alkoholos befolyásoltság ötven ember életét követelte.
Jelentősen csökkent, és hosszú évtizedek óta most először húsz alá süllyedt a közúti balesetben elhunyt, tizennégy éven aluli gyermekek száma.
A végzetes balesetek döntő többsége ország- és mellékutakon történt. Az autópályákon és gyorsforgalmi utakon hetvenöten szenvedtek halálos sérülést.
Az Osztrák Közlekedési Klub (VCÖ) megítélése szerint a halálos balesetek számának zsugorodása mindenekelőtt a szigorúbb alkohol- és sebességellenőrzéseknek, a felvilágosító programoknak és a jobb elsősegélynyújtási ellátásnak köszönhető. A szervezet egyidejűleg felhívta a figyelmet arra, hogy bár a visszaesés örvendetes, nem sikerült "elérni" azt a közlekedésbiztonsági célkitűzést, amely 621 alá kívánta szorítani a halálos áldozatok számát. A VCÖ további szigorításokat szorgalmazott, beleértve a maximális sebesség csökkentését az fő- és mellékutakon, a pontozási-bejegyzési rendszer kiszélesítését és a diszkóautóbuszok sűrűbb indítását.