Regőczi Miklós elmondta: a BKV-nak nincs pénze új - egyenként 50-80 millió forintba kerülő - autóbuszok beszerzésére, ezért döntöttek 5-6 éves, jó állapotú járművek vásárlása mellett; a társaság arra számít, hogy az újaknál jelentősen olcsóbban juthatnak használt buszokhoz.
A pályázati kiírás 40 százalékos többlet vásárlási opciót is tartalmaz, azaz a közlekedési vállalat, jó ajánlat esetén, nem 60, hanem 100 autóbuszt is vásárolhat. Az értelemszerűen az ajánlatoktól függ, mennyit szán a BKV a használt csuklósbuszok megvásárlására - tette hozzá Regőczi Miklós.
A járműbeszerzést egyrészt a jelenleg használt autóbuszok magas átlagéletkora (14,66 év) indokolja, másrészt az, hogy az Ikarus beszüntette a gyártást, így a jövőben gondok lehetnek majd az alkatrészellátással.
A vezérigazgató-helyettes a távirati irodának elmondta: lehetőleg azonos típusú járműveket vásárolnának, amelyeket egy buszgarázsban helyeznének el. A BKV jelenleg 1.430 autóbuszt tárol összesen öt buszgarázsban; az autóbusz-állomány 18 százaléka 20 évnél idősebb, 43 százaléka 15-20 éves, 30 százalék 10-15 éves. A legújabbak azok a Volvo-buszok, összesen 150, amelyek átlagosan 2,72 évesek - közölte az MTI-vel a BKV sajtóirodája.
A Közbeszerzési Értesítő szerint a pályázat során a maximálisan elérhető 55 pontból 20 pontot lehet szerezni a kedvező ajánlati árral. Szintén 20 pont szerezhető a műszaki tartalommal, ezen belül egyenként 5-5 pont adható a légkondicionáló berendezés, a környezetvédelmi kategória, az utastájékoztató rendszer, és az alacsonybeépítésű ajtók számával. További 10 ponttal jutalmazhatja a kiíró a hosszú élettartamú, korrózióálló vázszerkezeti és burkoló elemek részarányát, míg 5 pont adható a szállítható személyek számára.