Az album különlegessége, hogy az értékesítés online kezdődött, ráadásul a rajongók annyit fizethetnek érte, amennyit tudnak - vagy amennyit nekik megér: akár 99 pennyt, akár 99 fontot.
Az oxfordi bandának ez a hetedik stúdiólemeze, s most jelent meg a maga fizikai mivoltában is a piacon, és azonnal az élre ugrott - közölte a listákat nyilvánosságra hozó Official Charts Company.
Az In Rainbows számos babért learatott, amióta először meg lehetett rendelni. Az nem derült ki, hányan választották azóta az online letöltést, s az együtteshez közel álló források azt sem közölték, hogy a rajongóknak mennyit ért meg a lemez. Egyes brit lapok azt írják, hogy tíz rajongóból hat nem fizetett semmit, de akik hajlandók voltak költeni kedvencük lemezére, azok is csak 2 font 90 penny átlagárat fizettek érte (alig több mint ezer forintot). Az album online változata nem került fel a brit 40-es listára.
A Radiohead egyébként számos elismerést könyvelhetett el már eddig is az In Rainbowszal. Az év lemezének kiáltotta ki eddig a The New York Times, a legjobbnak választották a Billboard kritkusai, a Mojo magazin szakírói.
A zeneipar szakemberei úgy vélik, hogy az albumnak alighanem jó esélye lehetett volna a Grammy jelölésre is, ám "lekéste" a szeptember 30-i határidőt.
Az együttes egyébként 2006-ban nagy sikerrel szerepelt a Sziget Fesztiválon, koncertjét több mint 50 ezer ember látta.
Ami a brit lista további helyezéseit illeti, az újjáalakult Take That került a második helyre ezen a héten Beautiful World című korongjával.
A kislemezek frontján nem sok változás történt az előző héthez képest: Leon Jackson őrzi első helyét When You Believe című bemutatkozó lemezével.