"Minden ellopott tárgy mögött ott rejlik eltűnésének története, egy kiállítás keretében ezt akarjuk elmesélni" - árulta el a marketing-igazgató a különös ajánlat célját a Corriere della Sera című olasz napilapnak.
A szálloda számára a miértek az érdekesek. Mi késztetett valakit arra, hogy John F. Kennedy beiktatási bálján elemeljen egy 15 kiló súlyú ezüstözött salátás tálat? Miért tüntetett el egy másik egy tányért abból a teremből, amelyben ugyanakkor fogyasztotta ott ebédjét J. Edgar Hoover, az amerikai szövetségi nyomozó iroda (FBI) rettegett igazgatója? Csaknem százéves fennállása alatt a vendégek mindent vittek: porcelánokat, szőnyegeket, bronzkulcsokat, hamutartókat, vázákat, poharakat. Az utóbbi időben inkább már a törülköző és a fürdőköpeny volt a trend.
Az igazgató hangsúlyozta: nem tekintik tolvajoknak a kleptomániás vendégeket, legalábbis a régieket. "A múltban az utazásról szokás volt emléket hazavinni, az emberek nem feltétlenül gondolták, hogy lopnak" - mondta elnézően.
A probléma nemcsak a Mayflowert érinti, amely évente 300 ezer dollárt ad ki az eltűnt tárgyak pótlására. Minden szálló vadászterep még a legfedhetetlenebb ember számára is. Az American Lodging Association adatai szerint 2000-ben 100 millió dollárba kerültek az amerikai szállodáknak a lopások.
Az "amnesztia" a Mayflower esetében beválni látszik. Már sok tárgyat, köztük a súlyos salátás tálat is visszaszármaztatták. Volt, aki négy ezüstkanalat küldött vissza azzal, hogy az apjától örökölte, bár szöget üthetett volna a fejébe, hogy miként került őséhez a "Washington DC Mayflower Hotel" jelzéssel ellátott evőeszköz.
Egyébként nem a Mayflower az első szálloda, amely elindít egy ilyen akciót. A Holiday Hotel 2003-ban hirdette meg a Towel Dayt, a törülköző napját. Aki visszaadta, az kapott egy új, zöld csíkosat azzal a feltétellel, hogy elmondja: hogyan és mikor csente el.