Harc a virtuális ópium ellen
Új szabályok bevezetésével kívánnak a kínai hatóságok leszámolni az online számítógépes játékok "nemkívánatos" elemeivel, mert a játékosok számának növekedésével az ázsiai országban az internetfüggőség is nő. Kínában az online játékosok száma 23 százalékk
2008. január 18. péntek 13:39 - Hírextra
A különböző oldalakon regisztrált felhasználók több mint fele tér vissza rendszeresen az internetre játszani, számuk 2007-ben 30 százalékkal nőtt. Az online játékosok generálta bevételek a tavalyi évben elérték a 10,57 milliárd jüant (255 milliárd forintot), s ez 61,5 százalékos növekedést jelent.
Az online üzletág növekedési mutatói a kínai médiában megjelent, egyre nagyobb méreteket öltő internetfüggőséggel kapcsolatos beszámolók után láttak napvilágot, a kínai hatóságok a világhálóra való rászokást okolják a fiatalkorú bűnözés egyik fő kiváltó okaként.
"Bár a kínai online játékipar az utóbbi években felpezsdült, az internetes játékokra sokan úgy tekintettek, mint valami virtuális ópiumra, s az egész iparágat a társadalom zöme tekinti jelentéktelennek" - mondta Kou Hsziao-vej (Kou Xiaowei) a kínai sajtóügyi hatóság (GAPP) magas rangú tisztségviselője.
"Ha nem intézkedünk, annak az online iparág előbb vagy utóbb a kárát látja" - tette hozzá Kuo.
Az ázsiai országban a gyermekeket már kitiltották az internetes kávéházakból, és az üzemeltetőket időkorlátok felállítására kötelezték, miután a gyerekek gyakran nem voltak képesek abbahagyni a játékot. Egy esetben pedig az internetfüggő fiatal végkimerültség következtében halt meg.
A játékok életkor szerinti besorolásának hiánya miatt a káros tartalmaktól nehéz megvédeni a fiatalokat, a világhálón vagy az utcán ráadásul bárki könnyen hozzáférhet a játékok illegális másolataihoz.
Forrás: MTI