A politikus hangsúlyozta: alkotmánysértő, az alkotmány szellemével összeegyeztethetetlen, hogy a kormány a választók akaratával ellentétesen kampányol.
Azt szeretnénk elérni, hogy a magyar kormány legalább most, ebben a néhány hétben ne szórja szét az adófizetők pénzét olyan célokra, amelyekkel a társadalom döntő többsége nem ért egyet, és ezt a népszavazás aláírásával kifejezésre is juttatta - hangsúlyozta Balsai István.
Szerinte a kormánynak most már, néhány héttel a népszavazás előtt, nincs lehetősége arra, hogy azoknak az adóforintjaiból kampányoljon, akik aláírásukkal támogatták a népszavazást.
Mint mondta, a kormánynak nem lehet más dolga, minthogy a népszavazás sikerét, érvényességét biztosítsa, így kampányra nem lehetnek kiadásai, ez a pártok dolga.
A politikus a kormánykampányra példaként az Új Magyarország című 24 oldalas kiadványt és az egyik bulvárlap mellékleteként csütörtökön megjelent 10 oldalas füzetet említette, amelyekben főként a vizitdíjról és a kórházi napidíjról van szó, valamint azt is, hogy a Közbeszerzési Értesítő szerint az Egészségügyi Minisztérium több mint 310 millió forintot akar költeni kommunikációra. Szintén kifogásolta a Magyar Televízióval kötött mintegy 100 millió forintos szerződést a "modern népmesék" előállításáról.
Arra a kérdésre, hogy a Fidesz mennyit költ a kampányra, Szijjártó Péter, a Fidesz szóvivője azt mondta: költségszempontból könnyű helyzetben van a Fidesz, mert jóval költségkímélőbb az emberek álláspontja mellett kampányolni, mint az emberek véleményével szemben, így a Fidesz a vetélytársak által megjelölt összeg töredékéből is ki tudja hozni a kampányt.
Az SZDSZ korábban azt mondta, hogy 50 és 100 millió között fordít erre a célra, az MSZP pedig 200 milliós kampányköltségvetésről beszélt. Szijjártó Péter a megismételt kérdésre azt mondta: a Fidesz az elhangzott legkisebb összeg töredékét költi csak kampányra.
A szóvivő hangsúlyozta: továbbra is fenntartják javaslatukat, hogy tiltsák be a politikai hirdetéseket, és a tájékoztatásra és a személyes kapcsolattartásra helyeződjön a hangsúly, ne legyen tere a hazugságnak és a félretájékoztatásnak, amint ahogyan az a 2006-os parlamenti választáson történt.