Fiala minden reggel vért iszik
Fiala János mai Kelj fel Jancsi műsora a Pont FM 88.1-en megpróbálta tisztázni Pálfay Antallal, hogy a hirdető táblákért ki a felelős. Szó volt a népszavazás időpontjáról, a kézilabdás fiúk leszerepléséről, most sem maradtak ki az ittas vezetők, na és a t
2008. január 25. péntek 15:51 - Malina Adrienn
Ez egy humánpolitikai műsor. Nem az a kérdés, hogy önöknek tetszik-e vagy sem – mondta Fiala János a ma reggeli Kelj fel Jancsiban. „Nem lesz tévé vita, már ami a népszavazást illeti.
De ha lesz, akkor lesz. Körülbelül erről szólnak a mai címlapok. Tiszta óvoda.” – állapította meg Fiala.
Ami a betelefonálásokat illeti úgy tűnt a népszavazás hidegen hagyja az embereket. De ugyanígy, a férfi kézilabda válogatott kudarca (nem jutottunk ki az olimpiára) sem vágta ki a biztosítékot a betelefonálók körében. Ezt nem sajnálta Fiala, csak tényként megállapította. Ő jól elvan mind a két téma nélkül.
Az emberek nagy része ezt a népszavazást a politikusok játékszerének tekinti. Arra lesz csak jó, hogy a hangulatot még jobban elrontsák ebben az országban. Vélekedtek a hallgatók a témáról.
Fiala első vendége Pálfay Antal az Állami Autópálya Kezelő Zrt. vezérigazgató helyettese. A tegnapi nap során történt , hogy a nagy szél miatt széttört egy hirdető tábla az M1-es autópálya vonalán. Áttörte a zajvédő falat, és a törmelékek akadályozták a forgalmat, csak a belső sáv volt járható. Fiala szerette volna megtalálni, hogy ki a felelős. Pálfay Attilától megkapta a Média Ház telefonszámát, akik az említett reklámért felelősek, viszont ezen a számon nem volt elérhető ember.
A neten böngésztem és nem találtam olyat, aki tőlem sikeresebben járt volna utána ennek a Média Ház ügynek – mondta Fiala.
Fiala: Nem ismert ilyen számot a Matáv központ. Önnek van új információja az esetről?
Pálfay: Mi megtaláltuk ezt a céget és annyit sikerült elérnünk, hogy legalább a veszélyes darabokat leszedték. Persze a kártérítési ügyünk még hátra van velük. Amúgy is folyamatos a küzdelmük a reklám cégekkel. Képesek olyannal hozzánk fordulni, hogy vágjunk ki egy fát, mert nem látszik tőle a hirdetés.
Szó volt az autópályán történt balesetekről is. Pálfay elmondta, gyalogosként az autópályán lenni ezerszer veszélyesebb, mint autósként. Ez a veszély főleg a hajléktalanokat fenyegeti, akik sűrűn alszanak hidak alatt, főleg az agglomeráció környékén. Nem titok, ők általában részegek is, mikor ilyen baleset történik velük.
A leálló sávban történő megálláskor célszerű minél messzebb kirakni a háromszöget, és mindig figyelni, hogy merre mozgunk, legyen az kerékcsere, vagy csak egy rövid nyújtózkodás.
A műsor második vendége Tompos Attila, a Nemzeti Infrastruktúra Zrt. beruházás támogatási igazgatója. A téma, hogy az államnak mennyire sokba kerülnek a területszerzések. Tompos elmondta, az év végi beszámolókból kiderült, hogy az autópályák és különböző nyomvonalak építése során a legtöbb gond a területszerzésekből van. Ez annyit jelent, hogy rengeteg tulajdonossal kéne megállapodniuk ahhoz, hogy a területet megkapják. Sok esetben ez nem sikerül, de akkor kisajátítási eljárást indítanak, ami bizony időigényes folyamat. A kisajátítási eljárás után már csak az összegen „kell” vitatkozni a bíróságon. Persze csak akkor, ha ez szükséges.
A harmadik vendég előtt a hallgatói telefonok a kézilabdára irányultak.
„Nem érdemeltük meg a továbbjutást.” , „Az ember zsebében kinyílik ilyenkor a bicska, hogy a focira mennyit költünk.” , „Nem pénzkérdés, hogy milyen a csapat, hanem szakmai és emberi.” , „Vért kellett volna inniuk a fiúknak a meccs előtt.” Ehhez hasonló telefonok érkeztek az adásba. Az utolsó hozzászólásra Fiala így reagált: „
Én minden reggel letörlöm a vért a számomról, nehogy meglássák, pedig én nem is indulok selejtezőkön, amik kvalifikálnak.”
Komáromi Endre rendőrezredes, már visszatérő vendége a műsornak múlt hétfő óta. Az ittas vezetőkre vonatkozó szigorítások tapasztalatairól beszélt. Az eredmény nem meglepő. Még mindig isznak és vezetnek a magyar autósok. A korábbi éveknek megfelelően, az eltelt egy hét nem hozott változást. Azaz a félelem még nincs benne az autósokban. Egyedi esetről nem tudott beszámolni az ezredes úr. A tavalyi évben 45 ezer alkalommal színeződött el a szonda és ebből körülbelül 20 ezer eset vont szabálysértési eljárást maga után – mondta Komáromi.
Aki a műsor további részleteire is kíváncsi, az meghallgathatja a műsor ismétlését hajnali fél 1 és 2 között a Pont FM 88.1-en.
Forrás: Pont FM 88.1