2024. november 25. - Katalin

A neten vásárlunk

Az online populáció bő 85 százaléka, nagyjából 875 millió ember vásárolt már valamit interneten keresztül - áll az ACNielsen legfrissebb kutatási jelentésében. A nemzetközi piackutató vállalat két éve végzett először globális trendkutató vizsgálatot az in
2008. január 28. hétfő 16:55 - Hírextra
Akkor a világ lakosságának durván egytizede - 627 millió ember - vásárolt már legalább egyszer az interneten. Két év alatt tehát nagyjából 40 százalékkal bővült a piac, és csak az elmúlt hónapban az összes internetező több mint 50 százaléka bonyolított le minimum egy online vásárlást.

Leginkább Dél-Koreában terjedt el a netes kiskereskedelem. Ott a felhasználók 99 százaléka vett már valamit az interneten. A távol-keleti ország után Nagy-Britannia, Németország és Japán következik egyaránt 97 százalékos aránnyal. Az Egyesült Államok 94 százalékkal a nyolcadik.

Az összes megkérdezett 41 százaléka nevezte meg a könyvet a legutóbb vett három termék vagy szolgáltatás között, így ez a legnépszerűbb árucikk. A legtöbb könyvrendelést fejlődő országokban, Kínában, Brazíliában, Vietnamban és Egyiptomban adták le az internetezők.

A második legnépszerűbb a ruházat, kiegészítők és lábbelik kategória. Itt tapasztalható legnagyobb növekedés - két év alatt húszról 36 százalékra nőtt az ilyesmit vásárlók aránya.
A harmadik helyre a repülőjegy került a dvd-k, hanghordozók és videojátékok csoportjával együtt: egyaránt 24 százalék említette ezeket, míg háztartási elektromos készülék vásárlásáról a megkérdezettek 23 százaléka számolt be.

A dombornyomású hitelkártya messze a leggyakoribb fizetési módszer. Az online beszerzések 60 százalékát bonyolították így, a PayPal rendszert a vásárlók negyede választotta. A hitelkártyával fizetők körében 53 százalékos aránnyal a Visa típus a legnépszerűbb, maga a kártyás fizetés pedig Törökországban, ahol a vásárlók 91 százaléka egyenlítette ki a számlát ezen a módon.

Az ACNielsen szerint a fogyasztók ragaszkodnak a megszokott webhelyekhez. 60 százalék arról számolt be, hogy majdnem mindig ugyanott vásárol. A tavaly december 7-i mérések szerint az eBay éri el a legtöbb fogyasztót - egy nap alatt 124 millió főt, az alapsokaság 36,1 százalékát. A második az Amazon webáruház lett 29,1 százalékkal (99,8 millió látogatóval), a harmadik pedig az amerikai Target Corporation kiskereskedelmi áruházlánc online üzlete (11 százalék - 37 milliós közönség).

A 15 éven felüli online populációra nézve reprezentatív kutatásban 48 európai, ázsiai, észak-amerikai és közel-keleti országból összesen 26 312 internetfelhasználó vett részt.
Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Gazdaság / HR témában
Ön miként vélekedik a magyar gazdaságról?
A gazdaságunk szárnyal, határ a csillagos ég!
A gazdaságunk bár a levegőben van, magassága legfeljebb másfél méter, sebessége egy csigával azonos.
A gazdaságunk valaha szárnyalt, jelenleg a sütőben sül, zöldségkörettel.
A reformok működnek
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását