Hatalmas festékesdobozhoz hasonló műanyag vödrökben láthatók a fagylaltporok és más ízesítő és díszítő alapanyagok. Ezt ma már nem lehet kikerülni, ez a jövő, mert ezek az anyagok - és a hozzájuk illő gépek - töredékére csökkentették a fagylaltok elkészítésének hajdani idejét - állítják a cukrászok.
Ebben a szakmában változatlanul az olaszok vezetnek. Amint az egyik olasz fagylaltalapanyag-gyártó az MTI munkatársának elmondta, nemcsak az íz, az aroma a fontos, hanem a dekoráció is. Enélkül már szinte lehetetlen eladni a fagylaltot - és ha egyszer elkezdődik a dekorálási divat, nehéz eladni a "sima" árut.
Az A csarnokban sok készfagylaltot is lehetett látni: legtöbbjük giccses, olykor szinte irreálisan túldíszített volt: fél kókuszok, citromok, narancsok, csokoládékúpok, tortaszeletek, süteménydarabok, puffasztott rizskarikák, aranyszínű öntetek hökkentették meg a nem szakmai látogatókat.
A Dolce Panna, a tripla csoki, a halványlila színű, lila marcipánibolyákkal díszített ibolyafagylalt, a krampampuli, az almáspite, a joghurtos vadeper, a tőzegáfonya lesznek az igazi nyári slágerek - árulták el a gyártók - de a különféle italfagylaltok is kedveltek, a tojáslikőrtől a whiskyig és a vilmoskörtéig.
A jövő divatja a színes tölcsér. A wellness fagylaltnak is nagy jövőt jósolnak, ez vízből, vaníliás, répacukormentes fagylaltporból és Emul-Co habosító pasztából áll.
A pékek szintén sok adalékanyagot használnak, az öregedésgátló zsiradékok és a puhaságmegőrzők konkrét mibenlétéről nem kapott felvilágosítást az MTI tudósítója. Mindezek használatának okáról annyit lehetett megtudni, hogy a mai búza egészen más mint a régi és eltérőek a kereskedelmi igények is.
A másik irányzat a természetes anyagok, a teljes kiőrlésű lisztek és egészséges ízesítők alkalmazása, a régi hagyományok felelevenítése.
A Magyar Pékszövetség látványos standján felvonultatták szinte az összes régi fajta pékárut, a lángost vagy langallót, a vesut és a különféle kis cipókat.