Van-e értelme a plázákba mozikat építeni? - egyenesen így teszi fel a kérdést a ReSource nevű szakmai kiadvány - jóllehet, Magyarországon ezeknek a hatalmas kereskedelmi beruházásoknak a neve egybeforrott a multiplex mozikkal.
A trendet a német ECE nevű beruházó cég törte meg, amikor az Árkádból kihagyta ezt a szórakozási lehetőséget, pedig a környéken szinte nem is volt mozi. Ugyanakkor az Árkád a Westend és a Mammut mellett a három legsikeresebb budapesti üzletközpont között van a szaklap cikkírójának véleménye szerint.
Mint közismert, az óbudai Új Udvarban és a Rózsadomb Centerben már korábban bezárták a meglévő mozit. Több másutt lévő multiplex mozi pedig korántsem vonz annyi nézőt, mint 3-5 ével korábban.
A másik szempont, hogy bár a sikeres mozik tömegeket vonzanak a bevásárlóközpontokba, de közel sem biztos, hogy látogatóik vásárolnak is ott.
Nyugat-Európában egyre inkább elkülönülnek a szórakoztatási és a kereskedelmi-szolgáltató funkciók - állapítja meg az egyik szakember - ám minél keletebbre megyünk, ellenkező a tendencia, legalábbis egyelőre.