Az egyik legjelentősebb magyar építészeti és formatervezési folyóirathoz, az Octogonhoz tartozó, két évvel ezelőtt nyílt budapesti galéria évi 12, kortárs alkotókat felvonultató kiállításával a multikulturális műhely és a művészeti nyitás szimbólumává vált Magyarországon; tematikailag és formailag egyaránt a magyar művészet klasszikus és megújító értékeit kívánja ötvözni. De most először jelenik meg csoportos tárlattal külföldön.
Párizsban a középgenerációt képviselő Duliskovich Bazil mellett a fiatalabb nemzedékhez tartozó Mayer Hella, Verebics Ágnes, Verebics Katalin és Baranyai B. András festményeivel találkozhatnak a látogatók. A képzőművészektől a legkülönbözőbb műformákban; a printtől és a fotótól a hagyományosabb olajfestményekig sokfajta alkotás látható.
Az az izgalmas, ha egy ilyen fiatal galéria együtt nő fel a most megjelenő nemzedékkel, ezért olyan, húszas éveik végén járó festők alkotásait hoztuk el Párizsba, akik nagyon eredetiek és tehetségesek - mondta az MTI-nek Párizsban Bojár Iván András. Az OCTOGONart vezetője hozzátette: a galéria csak olyan művészekkel dolgozik, akinek erős mondanivalójuk van. Különböző dolgokról és más hangfekvésben beszélnek, de mindannyian nagyon erősen és eredetien.
Közülük a leginkább beért művész a kárpátaljai születésű Duliskovich Bazil, akinek munkáiban nagyon erősen érződik a keleti, tekintélyelvű posztszocialista hangulat és a szovjet-orosz iskolában elsajátított komoly rajztudás. Tőle nagyon különböznek Verebics Ágnes erotikus, bizarr és érzéki munkái vagy Mayer Hella éteri, csendes, nőies és anyai képei, amelyek gyerekekről szólnak. Baranyai B. András pedig dél-amerikai, spanyol és portugál katolikus kegytárgyak festői világát idézi meg alkotásaiban. Mindegyikük önálló világú, karakteres és komoly művész, akiknél nem a dekoratív jelleg, az üresség vagy kellemesség dominál, hanem a mondanivaló.
- Az OCTOGONart galéria hosszú távon gondolkodik és olyan emberekre van szüksége, akikről úgy érzi, hogy más érettségi és kiforrottabb művészi fokon, de 15 év múlva is komoly emberek lesznek - hangsúlyozta a galériavezető.
Bojár Iván András nemcsak azt tartja fontosnak, hogy a fiatal alkotókat megismerje a párizsi közönség, hanem azt is, hogy ők maguk is lássák saját műveiket új, külföldi kontextusban. - Azt, hogy azok miként állják meg helyüket Párizsban, mennyit ér jelenlétük a Magyar Intézet körüli galériák közegében - tette hozzá.
Az OCTOGONart kiállítása március 20-ig tekinthető meg Párizsban.