Ora-Ito hazánkban!
Ora-Ito, a Magyarországra nem először ellátogató világhírű francia sztárdesigner és multimédiaguru volt a díszvendége a szerdai, 360 fok Lakástrend és Design című kiállítás sajtótájékoztatójának. A sokarcú kiállításcsokor március 6-9. között látható több
2008. március 5. szerda 17:08 - Hírextra
A Műcsarnokban elsősorban a lakásdivattal lehet megismerkedni. A hazai tervezők és műhelyek munkáit a Gödör klubban felvonultatják fel, madeinhungary címmel.
Megrendezik a med (meeting of eastern design) találkozót, melynek keretében Budapesten eszmét cserélhetnek a kelet-európai formatervezők - hangzott el a tájékoztatón.
A Trendhecc off-line programsorozat célja, hogy a jövő használati tárgyait és díszeit valóságos környezetben ismerhesse meg a közönség - az urbánus művészet alkotóinak munkáit ezért a belváros kávézóiban, szórakozóhelyein, közösségi tereiben, boltjaiban állítják ki.
A tíz napig tartó "trendhappening" során ezeken a helyszíneken koncerteket és különféle előadásokat is hallgathatnak az érdeklődők.
Az előadók között lesz Ora-Ito, a legkülönfélébb használati tárgyakat nagy sikerrel megalkotó francia sztártervező, Várhelyi Judit, a Magyar Formatervezési Tanács titkára, Miltényi Zoltán, a programsorozat fő szervezője, Jankovits Barnabás, a Trendhecc koordinátora és Kay Wieland, a Budapest Projekt úgynevezett konceptépítésze.
Ami a lakástrendeket illeti, a legmodernebb irányzatok kapják a fő hangsúlyt a Műcsarnokbéli kiállításon, tehát az egyszerű hangon "megszólaló" Pure, a természetes megoldásokat kereső Eco, a lüktető városi dinamikára hangolt Urban és a hagyományok alapján megújulást kereső Classic. Az e stílusok jegyében berendezett otthonok a kiállítási tér kiemelt pontján, egy különleges forgószínpadon láthatók.
Idén 3000 négyzetméteren 25 kiállító bútorait, konyháit, szanitereit, lakástextíliáit, kiegészítőit, dekorációs tárgyait láthatják az érdeklődők.
A design fogalmát is több szempontból, megközelítésből járja körül az idén 11. alkalommal sorra kerülő rendezvény: mint a harmadik évezred üzlete, látvány vagy tartósság, valódi érték vagy marketingeszköz.
Forrás: MTI