A két cég közötti kapcsolat megszűnése a hannoveri CeBIT információtechnológiai és telekommunikációs szakkiállításon is egyértelművé vált, ugyanis a Mio standján már a jól ismert iGo My way navigációs szoftver logója sem szerepel.
"Szemmel láthatóan mindkét fél részéről megszületett az elvi döntés, hogy a Nav'N'Go és a Mio között megszűnik az együttműködés” – mondta Fazakas András operatív igazgató hozzátéve, hogy egy esetleges későbbi együttműködés elől továbbra sem zárkóznak el.
Fazakas András az MTI kérdésére válaszolva elmondta: a Mio részéről a szerződésbontás valódi oka a Nav'N'Go számára sem ismeretes, a szoftvergyártó szerint azonban a Mio több ponton is megszegte a két vállalat között korábban létrejött megállapodást.
"A szerződéssel kapcsolatban felmerült problémákat békés úton tudtuk volna rendezni, azonban a Mio részéről erre nem mutatkozott igény, gondolom azért, mert egy másik szoftveres megoldást mutattak be" – tette hozzá Fazakas.
"Véleményünk szerint a két cég között az együttműködés jó és sikeres volt, de ehhez a Nav'N'Go önmagában nem elég” – hangsúlyozta az igazgató. A kifogásolt problémákat üzleti titkokra hivatkozva nem árulta el, csak annyit: nem a térképfrissítések elérhetetlensége vezetett a szerződés megszűnéséhez.
William Brook, a Mio termékigazgatója szerint a különválásnak egyszerű okai vannak: a NavMan navigációseszköz- és szoftvergyártóval történt egyesülést követően mindent saját fejlesztésként kívánnak megvalósítani, s ennek jegyében az új termékpalettájukra koncentrálnak.
A Nav'N'Go-val kötött szerződés megszűntével értelemszerűen a Mio szoftvertámogatási kötelezettsége is megszűnik. William Brook az MTI azon kérdésre nem tudott válaszolni, hogy mi lesz a még boltokban lévő iGo My Way logóval, illetve szoftverrel kínált termékekkel, és milyen megoldással próbálják megoldani a korábban vásárolt készülékek támogatását. Szerinte még az is elképzelhető, hogy a korábbi Nav'N'Go szoftverrel árult termékeikre is elérhető lesz majd egy NavMan frissítés.