Nagyot álmodik a TV2
A TV2 cégcsoport 2010-ben piacvezető lesz - ismertette középtávú terveit Várdy Zoltán, az RTL Klub mögött most második helyezett országos kereskedelmi tévét működtető társaság vezérigazgatója az MTI-nek nyilatkozva.
2008. március 6. csütörtök 08:23 - Hírextra
"Az idei az építkezés, 2009 a fejlesztés, 2010 pedig terveink szerint a piacvezetővé válás éve lesz" - mondta, hozzátéve, ez utóbbihoz nézettségben az egész nap folyamán meg kell közelíteniük a 30 százalékos közönségarányt.
"A piacvezetőséget nemcsak a nézettségi, hanem a bevételi és profiteredmények tekintetében is szeretnénk elérni" - jegyezte meg az üzletember múlttal is rendelkező Várdy.
A csatorna átpozícionálása kapcsán úgy nyilatkozott, eddig sokan afféle a közszolgálati és a kereskedelmi tévé közti átmenetként beszéltek a TV2-ről, ezzel szemben az új menedzsment "letisztult kereskedelmi koncepciót" kíván megvalósítani.
"Nem radikális átalakítást tervezünk, hanem a műsorok finomhangolását" - mondta, példaként a nemrégiben indított, nem a tudást, hanem a - családon belüli titkok, kimondatlanságok okozta - drámát középpontjába állító, talkshow alapú vetélkedőjüket, az Igazság árát említette.
A cég - a vezérigazgató tavaly júliusi kinevezése után kezdődött, de mostanra már lezárult - átszervezése kapcsán Várdy Zoltán megjegyezte: egyszerre küszöböltek ki számos párhuzamosságot a cégcsoporton belül a gyártás, az IT, valamint a pénzügyi és jogi területeken (és csökkentették mintegy negyvennel a tavaly nyáron még körülbelül hatszázas létszámot), valamint erősítették a versenyt a cégen belül.
"Ma már nem régi beidegződések, a múltban kialakult szokásjog alapján születnek döntések arról, ki készítsen el egy-egy produkciót, vagy hogy ki legyen egy egy műsor házigazdája" - mondta.
Példaként említette, hogy az ugyanazon tulajdonosi körhöz tartozó Interaktívnak is meg kell küzdenie a TV2-s megbízásokért, valamint hogy a műsorvezetőket komoly castingfolyamat eredményeképp választják ki, és ennek jóvoltából két új arc - Kovács Áron és Somogyi Zoltán - is feltűnik a TV2 tavaszi műsorainak házigazdájaként.
Várdy Zoltán arról beszélt: terveik szerint Magyarországon is a ProSiebenSat.1 nemzetközileg bevált receptjét követnék, azaz egy általános "húzócsatorna" mellett 3-4 tematikus csatornát működtetnének.
Megemlítette: mivel a hatályos hazai szabályozás nem engedi, hogy újabb csatornát indítsanak, a 13 országban jelen lévő médiacsoport egyedül itt nem valósította meg sokcsatornás modelljét. "Bízunk benne, hogy a törvényhozók is látják e helyzet abszurditását, és rövidesen lépnek is az ügyben" - mondta.
Várdy Zoltán megemlítette: a TV2 eddig megszokott bevételi forrásai mellett - épp amiatt, hogy egy nagy európai médiakonszern lett új tulajdonosuk - újabbakkal is számol, és a fejlődés kulcsát a tartalomgyártásban és -fejlesztésben látja.
Tárgyalnak például arról, hogy Magyarországon gyártanák a ProSiebenSat.1 betelefonálós műsorait, akárcsak arról, hogy itt készülne a német nézők által kedvelt bírósági show-k némelyike.
A vezérigazgató elhárította a konkrét számokkal kapcsolatos kérdést, de az MTI úgy tudja, a társaság tavaly mintegy 27 milliárdos forgalom mellett 6-7 milliárdos eredményt könyvelhetett el.
Forrás: MTI