Az egybehangzó értékelésekből kiderül, hogy az ünnepre készülő szervezetek, békés megemlékezésre készülnek: törvényes eszközökkel kívánnak véleményüknek hangot adni. Egyes szélsőséges csoportok készülődnek az ünnep megzavarására, ám tisztában vannak vele, hogy minimálisra zsugorodott támogatottságuk, nem szolidáris velük egyetlen nagy szervezet sem: a nagyobb nem állami rendezvények rendfenntartói is együttműködnek az ünnepet biztosító rendőrséggel.
A rendőri erők és a velük igen szorosan együttműködő nemzetbiztonsági szervek felkészültek arra, hogy megakadályozzák a bajkeverők próbálkozásait az ünnep megzavarására, továbbá hogy biztosítsák a polgárok békés, méltóságteljes megemlékezését.
A testület foglalkozott a bizottsági jelentés alapján a Gripen beszerzés körülményeivel is. Megállapította, hogy a 2001-es beszerzés ellentétben állt az Országgyűlés vonatkozó határozatával és ezzel kapcsolatban nem folytatták le a közbeszerzési eljárást sem: az eljárásmód törvénysértő volt. Nem előzte meg az akkori döntést hatástanulmány, több a beszerzéshez kapcsolódó dokumentum pedig eltűnt.
A döntés katonai, illetve szakmai szempontból célszerűtlen, indokolhatatlan volt. Az utolsó pillanatban változott a javaslat, ami teljesen ellentétes volt az előzetesen kifejtett szakvéleményekkel. A 2003-as kiegészítő döntés a NATO kívánalmak alapján a 2001-es helyzetből való kiút keresését szolgálta, akkor már nem volt lehetőség közbeszerzési eljárásra.
A bizottsági jelentés e megállapításaival kapcsolatban a Nemzetbiztonsági Kabinet - tekintettel a Gripen beszerzések ügyében több országban folyó vizsgálatokra is - mindenképpen indokoltnak tartja a felmerülő kérdések átfogó vizsgálatát és tájékoztatni kívánja a Legfőbb Ügyészséget is.