Az Audipress nevű intézet tanulmánya szerint - amely nem a példányszámot, hanem az olvasók számát vizsgálja - 2006 júliusa és 2007 júniusa között 1,2 százalékkal növekedett a magazinok olvasottsága. Minden hónapban 48,3 millió francia, a 15 éven feletti lakosság 97,2 százaléka legalább egy magazint kézbe vesz.
A választások hatásaként a politikai sajtó olvasottsága 4,2 százalékkal nőtt tavaly, ezen belül a hetilapok, a Le Nouvel Observateur, a Le Point, a Marianne és a L,Express 6,5 százalékkal tudta növelni olvasóinak számát. Ez utóbbi az eladott példányok rekordját döntötte meg azzal a számával, amelyben az első, exkluzív interjút közölte Nicolas Sarkozy államfő új feleségével, Carla Bruni volt topmodell énekesnővel.
A politikai sajtó mellett jelentősen növekedett a tudományos lapok (7,6 százalékkal), az informatikai témájú újságok (6 százalékkal) és a gazdasági lapok (5,6 százalékkal) olvasóinak száma. Meglepő módon a tévémagazinok és a női lapok olvasottsága a korábbiakhoz képest gyengébb emelkedést mutat.
Az elmúlt tíz év adataival ellentétben a napisajtót is többen olvasták tavaly Franciaországban. Ráadásul a napilapok a legtöbbet internetezők körében tudták olvasóik számát növelni, ami annak bizonyítéka, hogy a világháló nem konkurenciát jelent, hanem kiegészíti a nyomtatott újságokat - hangsúlyozta a Le Monde című napilapnak adott interjújában Xavier Dordor, a tanulmányt végző intézet igazgatója.
Naponta 22,7 millió francia, a 15 éven feletti lakosság 45,7 százaléka olvas újságot. Az országos napilapok olvasottsága 0,2, a regionális sajtóé pedig 0,6 százalékkal növekedett tavaly.
Legtöbben az ingyenes napilapokat olvassák, amelyek 6,6 százalékkal növelték olvasóik számát. A legolvasottabb ingyenes újság a 20 Minutes 2,53 millió olvasóval, amelyet nyolc francia nagyvárosban terjesztenek. Annak ellenére, hogy a lap tavaly 3,9 százalékkal csökkentette példányszámát, 4,3 százalékkal több olvasót tudhat magáénak egy év alatt. Pierre Jean Bozo lapigazgató szerint ez a jobb terjesztésnek és a jelentős tartalmi változtatásoknak köszönhető. A Métro egy év alatt 14 százalékkal 2,32 millióra növelte olvasóinak számát.
A fizetős napilapok közül a L,Equipe című sportújság áll a élen 2,3 millió olvasóval a mértékadó Le Monde (2,03 millió olvasó, +7,1 százalék) és a Le Parisien című fővárosi lap (2 millió olvasó, +0,1 százalék) előtt. De a baloldali Libération is 10,4 százalékkal 890 ezerre, a konzervatív Le Figaro pedig 0,2 százalékkal 1,19 millióra tudta növelni tavaly olvasottságát.