Sarlós Gábor, a PeppeR 21 PR Ügynökség ügyvezetője az MTI-nek elmondta: az OBI miskolci áruháza a város önkormányzatával, illetve a Miskolci Kommunikációs Kht-val közösen meghirdette a Virágos Miskolcért elnevezésű pályázatot. A pályázat célja, hogy minél több családiház-tulajdonos, társasházi lakóközösség, cég és intézmény ismerje fel, hogy a környezet szebbé tétele mindenki érdeke és ezért saját maga is tenni tud. A pályázat meghirdetői értékes nyereményeket ajánlottak fel azoknak, akik a legtöbbet teszik környezetük virágosításáért.
Úgy fogalmazott, hogy a kezdeményezés szorosan kapcsolódik az OBI környezetvédelem iránti elkötelezettségéhez, és egyben illeszkedik a megyeszékhelynek a város virágosítására irányuló erőfeszítéseihez.
A pályázati kiírás szerint július 20-ig kelhetnek versenyre egymással a település lakói. A programban a saját virággal beültetett területekről készített fényképek beküldésével lehet részt venni, a legjobbakról - és a nekik járó 100, 75, illetve 50 ezer forint értékű díjakról - szakmai zsűri dönt.
A pályaműveket július 22-től augusztus 10-ig fotókiállítás formájában is megtekinthetik az érdeklődők. Itt a közönség helyszíni szavazatai alapján egy 100 ezer forintos közönségdíjat is odaítélnek.
Czifrusz Natália, a városháza kertészmérnöke az MTI-nek azt mondta: idén is virágba borulnak Miskolc frekventált területei, a virágosításra az önkormányzat tavasszal 150 ezer tő egynyári, ősszel pedig újabb 100 ezer tő kétnyári virágot és virághagymát ültet ki. A növények tavaszi kiültetése májusban, mintegy 4500 négyzetméteren kezdődik, máshol pedig virágkaspókba ültetett muskátlik díszítik majd a közterületeket és a kandelábereket.