Laboda Gábor elmondta, hogy a korlátozás része annak a tervnek, amely a védekezést szolgálja az év második felében, az M0-ás dunai autópályahíd átadása után várhatóan a községre zúduló forgalom ellen. A dunai hídról Budakalászon át sok ezer autó közül jó néhány a 10-es út felé haladva feltehetően "a kertek alatt" Ürömöt veszi majd célba, ez a polgármester szerint aránytalanul nagy megterhelést jelentene a falunak.
E közlekedési káosz megelőzésére az önkormányzat levélben fordult a Magyar Közútkezelő Kht.-hez, hogy a tulajdonában lévő, a községen áthaladó főútra rendeljen el korlátozást, a 10 tonnánál nehezebb és 12 méternél hosszabb járműveket tiltsa ki innen. A szocialista polgármester utalt arra: amennyiben ez nem történne meg, a helyi civil erők már jó előre demonstrációkat helyeztek kilátásba.
Laboda Gábor arról is szólt, hogy a Nemzeti Autópálya Zrt.-vel kötött szerződés értelmében már 2006-ban meg kellett volna kezdeni a hídról levezető, az M0-ás körgyűrű folytatásaként a község közigazgatási területén áthaladó út építését, ez azonban mindmáig nem történt meg. Felhívta a figyelmet arra, hogy egyelőre a tervezési munkálatok folynak, az elképzelések szerint egy 9 kilométeres szakaszon a föld alatt fut majd a körgyűrű, hogy elérje a 10-es utat.