A szóvivő elmondta, hogy az esetleges pénteki egész napos munkabeszüntetés olyan felkészülést igényel, ami miatt csütörtökön már ezzel kell foglalkozzanak, ezért szerda éjfélig van lehetősége a feleknek a meggyezésre.
"A tárgyalásokon patthelyzet alakult ki, azért is, mert a főváros tegnap bejelentette, hogy Volán-buszokkal pótolná a főváros főbb közlekedési vonalain a kieső járatokat április 18-án" - mondta Nemes Gábor.
Gulyás Attila, a sztrájkbizottság másik szóvivője szerint a közlekedési társaság és a főváros vezetői is azon fáradoznak, hogy a közvéleményt a szakszervezetek ellen hangolják, ahelyett, hogy a megegyezésre törekednének.
Mindkét szóvivő szerint a valós problémákat kellene a közvélemény elé tárni, azt, hogy miért van ilyen helyzetben a BKV.
A szakszervezetek változatlanul nem akarnak résztvenni abban a négy munkacsoportban, amelynek a paraméterkönyv végleges kialakítása lenne a feladata és amelyet a munkáltató javasolt. Az érdekképviseletek azt kérik: vonják vissza a járatritkítási tervezetet és együtt kezdjenek bele egy teljesen újba.
Bartha Pál, a sztrájkbizottság harmadik szóvivője elmondta, hogy az esetleges pénteki sztrájk idején nyújtandó még elégséges szolgáltatás mértékéről sem sikerült egyezségre jutni a munkáltatóval. A BKV Zrt. 50 százalékos szolgáltatáshoz ragaszkodik, míg a szakszervezeteke az éjszakai menetrend szerint közlekedő mintegy 100 buszt járatnák tovább a nappali műszakban is.
Az egyeztetések szerdán folytatódnak - tette hozzá.
A múlt hétfőn tartott félnapos munkabeszüntetésen, a nem sztrájkoló alvállalkozókkal együtt is csak 7 százaléka üzemelt a normális szolgáltatásnak.
A szakszervezeti követelések továbbra is fennállnak: a járatritkítási tervezet visszavonása és egy új készítése a szakszervezetek bevonásával, a csoportos létszámleépítés visszavonása, a munkakörülmények javítása, és, hogy a cég menedzsmentje vonja be őket a döntéselőkészítő folyamatokba.
Ha nem sikerül addig megegyezniük a feleknek, akkor a szakszervezetek pénteken egész napos, munkabeszüntetést tartanak.