A lebonyolítás azután került veszélybe, hogy december 27-én a terroristák három katonát megöltek Mauritániában, három nappal korábban pedig fegyveresek négy francia turistát lőttek agyon, egyet súlyosan megsebesítettek. Ezt követően Étienne Lavigne, a Dakar versenyigazgatója tárgyalt a mauritániai tisztviselőkkel és a francia nagykövetség illetékeseivel, majd közölték, hogy biztonságosak lesznek az érintett szakaszok. Január 3-án azonban a francia kormány azt javasolta a Dakar-rali részvevőinek és szervezőinek, hogy a kialakult helyzetre való tekintettel kerüljék el Mauritániát, ezért egy nappal később megszületett a Dakarok történetében példátlan döntés: a viadal törölve.
A magyarok már korábban jelezték, hogy szívesen vállalnák a legnagyobb tereprali verseny rajtjának - 2009-ben vagy 2010-ben - szervezését. Így jöhetett létre a megállapodás a Dakart szervező Amaury Sport Organisationnal (ASO) a Közép-Európa-rali megrendezéséről, a kormány 200 ezer euróval (mintegy 52 millió) támogatja az eseményt. A viadal vasárnap Budapesten rajtol, a résztvevők Nagybányáig hajtanak, majd Balatonfüreden fejeződik be a küzdelem. Eredetileg Szováta is szerepelt az útitervben, ám a kétméteres hó miatt végül le kellett fújni a Medve tó környékére tervezett versenyt.
Jövőre a bizonytalan afrikai helyzet miatt Dél Amerikába költözik a Dakar-rali. A tervek szerint Argentínába és Chilében száguldoznak majd a versenyzők. A pilóták olyan, szinte csak az útleírásokból ismert városok, tájak közelében vágtatnak majd mint La Pampa, Río Negro, Chubut, Neuquén, Mendoza, Catamarca, Córdoba, Santa Fe, az Atacama-sivatag és a Csendes-óceán, majd január 18-án Buenos Airesben fejezik be a nagy kalandot.
Lavigne kijelentette, hogy a viadal előbb utóbb talán visszatér az afrikai utakra, ám az is a tervek között szerepel, hogy 2010-ben Brazíliát, Bolíviát és Paraguayt, vagy más kontinenseket látogatnak meg a terepralisok. Döntés, jövő januárban.