Az öt év alatt elkészülő nagysebességű vasút kevesebb mint 5 órásra csökkenti a főváros és Kína gazdasági központja közötti jelenleg 12 órás menetidőt. A közel 221 milliárd jüanba (mintegy 5024 milliárd forint) kerülő építkezés, - amelynek előkészítése több mint egy évtizedig tartott - a Kínai Népköztársaság 1949-es kikiáltása óta a legnagyobb építőipari beruházás.
Az új vasúti pályán a különleges szerelvények legfeljebb 350 kilométeres óránkénti sebességgel közlekedhetnek és 21 állomáson állnak majd meg.
Számítások szerint a vonalat évente 160 millió utas veszi majd igénybe, ami a jelenlegi vonatkapacitás duplája. A sanghaji végállomás a Hungcsiao (Hongqiao) közlekedési csomópontban lesz, ahol a Hungcsiao nemzetközi repülőtérrel, a Maglev-vasúttal, három metróvonallal és buszmegállókkal lesz közvetlen átszállási kapcsolat.
A teljes vonalra szóló jegyek 600 és 800 jüan (13-18 ezer forint) körül várhatók. Az új összeköttetés elkészülte után a kínai vasúthálózatra eső nyomás is jelentősen csökken, különösen az ünnepek környékén, mikor több tízmillió kínai indul útnak.
A vasútügyi minisztérium összesen 23,3 milliárd jüant (532 milliárd forint) kompenzációt fizet az építkezés vonalán élő emberek átköltöztetésére.