A szervezők azért kérték fel őt a menet indítására, mert személye kitűnően kifejezi milyen jövőt képzelnek a magyar fővárosnak. Hollandia egész Európában élenjáró módon, már évtizedekkel ezelőtt biztosította a kerékpározás biztonságos feltételeit. A napi közlekedésben hétköznapinak számít a biciklik 20 százalék feletti aránya, de egyes városokban az 50 százalékot is eléri.
Budapest lakói csak néhány éve kezdték el a felzárkózást, de az ütem gyors. Európában egyedülálló módon, évente duplázódik a kerékpárosok száma a fővárosban.
A felvonulás résztvevői a Föld Napja alkalmából a közlekedési célú, mindennapos kerékpározás népszerűsítéséért, a várost érő forgalmi terhelés és levegőszennyezés csökkentéséért demonstráltak. A szervezők szeretnék, ha Budapesten is széles körben elterjedne a kerékpározás.
A felvonulók fél ötkor indultak el a Deák térről, köztük mindenféle kerékpárossal, a profiktól a hétvégi biciklistáig, az unokától a nagymamáig. A legtöbben kerékpárral vettek részt a demonstráción, de többen érkeztek görkorcsolyával, monociklivel (egykerekű - de nem kerékvesztett - "biciklivel"), rollerrel, triciklivel és tandemmel is.
A szervezők előzetes bejelentése alapján a tömeg a Károly körút, az Astoria, az Erzsébet híd és az Attila út érintésével az Alagúton áthaladva a Lánchídon át jutott vissza Pestre, majd a Kossuth tér, az Alkotmány utca és a Bajcsy-Zsilinszki út érintésével az Andrássy úton és az Olof Palme sétányon keresztül a Városligeti Király-dombra érkezett. Az elsők este fél hét tájban értek célba, de ekkor még sokan úton voltak.
Kürti Gábor, szervező a távirati irodának elmondta: minden eddiginél többen vettek részt a felvonuláson, úgy tippelt körülbelül 80 ezren.
A Városligeti Király-dombon a Levegő Munkacsoport a Fővárosi Vízművek Zrt. segítségével lajtos kocsiból friss vizet kínált a résztvevőknek.
A Critical Mass Budapest egy alkalmi kerékpáros felvonulásnak indult 2004-ben, azóta egyre népszerűbbé vált és évente kétszer rendezik meg, alkalmanként több tízezer résztvevővel.