A bizottságban többségben lévő kormánypártiak ugyanis ennél a napirendi pontnál már nem tudták biztosítani a szavazáshoz szükséges többségüket.
Hutiray Gyula és Csatlós Csaba (MDF) egyaránt aggályosnak találta az idei támogatási keret felhasználására benyújtott BKV-javaslatot. Az ellenzékiek döntően azt kifogásolták, hogy a cég áthúzódó beruházásként szerepeltet számos múlt évi feladatot. A BKV-t képviselő középvezetők közölték, hogy a tavaly szeptemberben módosított üzleti tervben több olyan feladatot elfogadtak, amelynek a megvalósítása áthúzódott erre az évre. Hutiray Gyula ezt úgy értelmezte, hogy tavaly a BKV több feladatra úgy szerződött, hogy nem volt hozzá pénzt. Ennek tisztázását várja a felügyelőbizottságtól, a javaslatára elfogadott határozat alapján.
Az idei áfa nélkül 9,7 milliárd forintos önkormányzati támogatásból a BKV 6,4 milliárd forintot járműfelújításra, beszerzésre, 1,8 milliárdot pályafelújításra költene. Autóbusz-vásárlásra 1,5 milliárd forintot, pontosan meg nem jelölt villamos-felújításra 2 milliárd forintot, a Combino villamosok légkondicionálására 1,2 milliárdot fordítanának. Csatlós Csaba felvetésére, aki konkrétumokat hiányolt a javaslatból, a BKV képviselői jelezték, hogy a cég most készülő üzleti terve mindenre választ ad.
Szó esett az ülésen a kormány és a főváros képviselői között a múlt szombaton folytatott BKV finanszírozási tárgyalásról, az ott felmerült további 10-12 milliárd forintos eszköz-beruházási támogatásról. Ezzel összefüggésben a hivatal alosztályvezetője, sajtóhírekre hivatkozva, nem zárta ki azt, hogy működési támogatást is kap a cég. Székely Gábor (SZDSZ) bizottsági alelnök ezt cáfolta. A BKV képviselői pedig azt közölték, hogy ez ügyben még nincs megállapodás, júniusig derül ki az újabb támogatás formája.