2024. november 22. - Cecília

Nagykoalíció a FIDESZ és az MSZP között

Koszorús Lászlónak a fogyasztóvédelmi eseti bizottság FIDESZ-es alelnökének a gazdasági reklámtevékenységről szóló törvény módosítására korábban tett 14 önálló javaslatát, szinte szó szerint lemásolta Szanyi Tibor MSZP-s képviselő, és azt saját módosító j
2008. május 16. péntek 19:01 - Hírextra

Egyelőre nem lehet tudni, a pártok beszéltek-e össze annak érdekében, hogy a Magyar Posta különleges reklámküldési jogosítványokat kapjon, Koszorús és Szanyi közös magánakciójáról van csupán szó, vagy Szanyi egyszerűen lenyúlta Koszorús javaslatait.

Szanyi Tibor az MSZP frakcióvezető helyettese szó szerint lemásolta Koszorús Lászlónak a fogyasztóvédelmi eseti bizottság FIDESZ-es alelnökének a gazdasági reklámtevékenységről szóló törvény módosítására korábban tett 14 javaslatát és azt külön számon saját módosító javaslatként újra beterjesztette a parlamenthez. Koszorús László érdeklődésünkre elzárkózott a különös ügy kommentálásától, így csak találgatni tudunk.

Elképzelhető, hogy az MSZP és a FIDESZ összefogott a gazdasági tárcának Kókáék által megfogalmazott törvényjavaslata ellen, s annak egyik jelentős elemét, az eszméletlen mennyiségű kéretlen szóróanyag küldésre vonatkozó korlátozását akarják hatástalanítani. Az is lehet, hogy Koszorús és Szanyi saját szakállra dolgozik, a privatizálás előtt álló Magyar Posta számára lobbizva.

Ezt a verziót támaszthatja alá, hogy miközben a FIDESZ és az MSZP a legális drogok reklámozásának erőteljes korlátozását célzó törekvések mellé állt, s frakcióik tagjai az eredeti kormányjavaslatnál is szigorúbb, ilyen irányú módosító javaslatokat tettek, addig Koszorús a Magyar Postát a dohányreklámozás privilégiumával ajándékozná meg, Szanyi pedig még az imterneten is engedné a dohányreklámokat. Pedig Magyarország nemzetközi kötelezettséget vállalt a dohányreklámozás szűkítése.

Ha a dohányipar névre küldhetne postán dohányreklámokat, akkor ez lenne az egyetlen legális reklámozási lehetősége, s elárasztaná a lakosokat dohányreklámokkal, abban a reményben, hogy azok kiskorúak kezébe is kerülhetnek. Ez a lehetőség remek alkalmat teremtene egy, az egyes dohányipari cégek által ma is előszeretettel alkalmazott direkt marketing technika bővítésére, miszerint a legyártott reklámokat nem névre postázzák el, hanem fő célközönségük számára kiszórnák azokat az óvodák, iskolák, ifjúsági szórakozóhelyek bejáratánál, majd arra hivatkoznának, hogy nem ők, hanem a nagykorú címzettek dobálták el azokat. A fogyasztóvédelmi hatóságok ma is tehetetlenek e gerilla marketinggel szemben, pedig most még maga a reklám készítése is tilos.

Persze lehetséges az a változat is, hogy Szanyi Tibor nem túl elegáns módon egyszerűen lemásolta Koszorús javaslatait. Koszorús 25,26,27,28,30,31,32,33,34,35,37,38,39 és 40-es számú módosító javaslatait, Szanyi 56,54,55,53,48,60,59,58,57,52,51,50,49, és 45-ös számon nyújtotta be, a 25-ös másolata az 56-os volt és így tovább. Bővebb információk: Félix Péter 20/456-9742

Kiadó: Füstirtók a Gyermekdohányzás Visszaszorításáért Alapítvány

Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Belföld témában
Ön megbuktatná a Fidesz-kormányt?
Igen
Nem
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását