Harrison Ford szőrtépő reklámja
Fájdalmas beavatkozással demonstrálta testén Harrison Ford, hogy a trópusi esőerdők kiirtása az egész bolygó életét befolyásolja. A közszolgálati reklámfilmet, amelyben gyantával tépik ki a mellszőrzetét, a Lost There, Felt Here (ott eltűnt, itt éreztük)
2008. május 21. szerda 12:21 - Hírextra
Miközben a színész új Indiana Jones-filmjét népszerűsíti Cannes-ban, távollétében New Yorkban kedden megtartották a trópusi esőerdők kiirtása elleni kampány sajtókonferenciáját.
Ford, aki a programot útjára bocsátó washingtoni székhelyű Conservation International igazgatótanácsának tagja, ritkán vállal ilyen típusú tévéreklámokat, de ezúttal szó nélkül elfogadta a forgatókönyvet.
"Ott voltam, amikor felvették. Valóban fájdalmas volt. Látszott az arcán, hogy nem csak megjátszotta" - árulta el a szervezet vezetője.
"Amikor esőerdőket irtanak és égetnek fel, tonnaszám kerül a széngáz a levegőbe, amit belélegzünk. Az esőerő minden darabja, amit ott tépnek ki, minket sebez meg" - érvelt a hirdetésben Ford.
A környezetvédő szervezet szerint a trópusi esőerdők kiirtása az üvegházhatást előidéző káros gázok legalább 20 százalékát engedi a légkörbe: többet, mint amennyit a világ összes autója, teherautója és repülőgépe.
A manhattani sajtóértekezleten Bharrat Jagdeo, Guyana elnöke elmondta, hogy országában az amazonasi esőerdők 80 százalékát sikerült megőrizni, és egyben felajánlotta, hogy vegyék nemzetközi védnökség alá ezt az erdőséget, és cserébe támogassák anyagilag az országot a környezet megkíméléséért. "Értékesebbé kell tennünk a fák életben hagyását a kivágásuknál" - fogalmazott az elnök.
Forrás: MTI