Horváth Attila, az MSZP szombathelyi szervezetének alelnöke utalt arra: Orbán Viktor egy zártkörű megbeszélésen sajtóhírek szerint kijelentette, hogy amennyiben hatalomra kerülnek, két évig leállítják az állami nagyberuházásokat.
"Amennyiben leállítják a 86-os számú főút fejlesztését, és amennyiben leállítják a Szombathely életét javító beruházásokat, akkor egyszerűen nem tudom elképzelni azt, hogy mikor fognak azok végre egyszer befejeződni" - mondta Horváth Attila.
Emlékeztetett: a Fidesz amikor kormányon volt, 2002-ig nem rakta be a tervek közé a 86-os főút négysávos gyorsforgalmi útként való megépítését.
"Azért nincs kész a 86-os főút, mert a Fidesz annak idején egy lépést nem tett ennek érdekében, 2017-ben akarta megcsináltatni a főút négysávosítását" - mondta.
Szavai szerint nem valószínű, hogy ha az autópálya-építkezéseket leállítják, a Fidesz éppen a 86-os főút fejlesztését valósítaná meg.
"Miért egy olyan városnak tenne jót, ahol a Fidesz nem is tudott nyerni 2006-ban? Miért gondolnám azt, hogy ha az autópálya beruházást leállítja, akkor az ország szempontjából egy kevésbé fontosnak tartott beruházást befejezne?" - vetette fel.
A Fidesz szombathelyi szervezete pénteken közleményben reagált a szocialisták sajtótájékoztatóján elhangzottakra.
"Az MSZP mai sajtótájékoztatója annak a jele, hogy a hatalom elvesztésének rémére "tele lett a gatyája" azoknak, akiknek az elmúlt években a közpénzek tisztességes felhasználásáért kellett volna felelniük az országban és Szombathelyen. Miközben az összes társadalmi csoport az előrehozott választásokban látja a kiutat, az MSZP politikusai - köztük Ipkovich György polgármester - görcsösen ragaszkodnak a pozíciójukkal járó kimagasló jövedelmükhöz és félve a későbbi felelősségre vonástól, gyávák megmérettetni magukat" - írták az MTI-hez is eljuttatott dokumentumban.
A három megyét érintő 86-os számú főút vonalának egésze szerepel a Közlekedés Operatív Programban, az Országgyűlés által elfogadott autópálya-törvény szerint pedig az út Szombathely-Csorna közötti 61 kilométer hosszúságú szakasza M86-os néven kétszer kétsávos új építésű autóútként valósul meg. A 86-os főút teljes hosszának korszerűsítésére a Közlekedésfejlesztési Operatív Program keretéből a tervek szerint a régió számára rendelkezésre álló 160 milliárd forintból 100 milliárd forintot fordítanak.
A lukácsházi víztározó 2,8 milliárd forint beruházással valósulhat meg uniós források felhasználásával. Építése várhatóan a jövő év első negyedévében kezdődik el, a befejezési határidő 2010. június 30-a.