A klímaváltozás nemcsak a napozószerek, hanem a dezodorok forgalmát is fellendíti. A tavalyi év hasonló időszakához képest az izzadásgátlók forgalma értékben 12, mennyiségben 9 százalékkal bővült - állapította meg a Nielsen piackutató vállalat.
2008. május 24. szombat 15:29 - Hírextra
Bár a férfi izzadásgátlók részaránya tovább növekedett, még mindig a nőknek való dezodorokra jut a piac több mint fele.
Egy darab dezodor átlagos fogyasztói ára 2 százalékkal nőtt a népszerű aeroszolos, 3 százalékkal a stift szegmensben.
Magyarországon még mindig a sprayváltozatok a legnépszerűbbek: az aerosolos dezodorokra a mennyiségi forgalom 51 százaléka jutott a 2007 márciusától 2008 februárjáig terjedő időszakban, stiftre 19, golyósra pedig 18 százalék, a többit a krémes, zselés illetve pumpás kiszerelésűek teszik ki.
Dezodort főleg hipermarketben és drogériában vásárolunk. E két bolttípusban kél el az összes dezodor háromnegyede.
A kereskedelmi márkák ebben a termékcsoportban nem játszanak jelentős szerepet: mennyiségi piaci részesedésük 5 és 7 százalék között mozgott az utóbbi két évben - tájékoztatta az MTI-t a Nielsen piackutató vállalat.